دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن جایگاهی است که با خون پاک شهدا به دست آمده است، گفت: دشمنان با ایجاد شبهه و تردید می‌خواهند مردم را در مقابل اسلام و نظام قرار دهند.

به گزارش مشرق، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سالروز حمله به مدرسه فیضیه عصر سه‌شنبه با حضور علما، طلاب و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله صلواتی، آیت الله خرازی، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین، حجج اسلام سید محمد علوی وزیر اطلاعات، رئیسی دادستان کل کشور، سید محمد سعیدی امام جمعه قم، عباس کعبی عضو خبرگان رهبری، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در این مراسم، به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت علم اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین علم، علمی است که انسان در کنار آن به خداشناسی و توحید و درنهایت به نظام جهان آفرینش برسد.

وی افزود: اگر چه علم دانشمندان سایر علوم مانند، تاریخ و طبیب و...، ارزش دارد چون برای نجات جسم انسان‌ها تلاش می‌کنند، اما زمانی ارزش این علوم بیشتر نمایان می‌شود که در کنار آن، اخلاق و پرورش روح هم قرار بگیرد و انسان از این طریق به توحید و معرفت شناسی برسد.

فقه جعفری نجات روح انسان‌ها و رسیدن به توحید

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: علوم حوزوی از این لحاظ نسبت به سایر علوم دیگر دارای مشخصه و امتیاز است و هر کسی که وارد دانشگاه امام صادق(ع) می‌شود می‌فهمد که هدف از آموختن فقه جعفری غیر از علوم دیگر است و انسان اگر چه با این علوم جسم خود را هم نجات می‌دهد؛ اما مشخصه اصلی فقه جعفری و مکتب امام صادق(ع) نجات دادن روح انسان‌ها و رسیدن به توحید و معرفت شناسی و کمال و اخلاص است.

دادستان کل کشور اظهار داشت: اگر علوم تجربی در کنار علوم نقلی و معرفت شناسی و توحید قرار بگیرد؛ مانند علوم حوزوی هویت پیدا می‌کند و موجب می‌شود انسان در کنار علوم تجربی نیز به کمال برسد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: تنها علومی که انسان را به مرحله توحید و هستی شناسی و معرفت شناسی می‌رساند علوم حوزوی است و دارنده این علوم اگر خود را مجهز به عمل و تهذیب نفس کند باعث نجات خود و دیگران می‌شود و آنگاه کلام او در قلب مردم اثر می‌گذارد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: علوم حوزوی زمانی که با عبودیت و اطاعت همراه شد، موجب می‌شود بسیاری از دل‌ها به خدا نزدیک شود و امام خمینی(ره) هم شخصیتی بود که در همین حوزه‌ها و حجره‌ها جان و روح خود را با آموزه‌های دین آمیخته کرد و انقلابی را به راه انداخت که تاکنون کسی نتوانست این‌چنین حرکتی انجام دهد.

دادستان کل کشور افزود: امام خمینی(ره) در آن زمانی که رژیم به مدرسه فیضیه حمله کرده بود سخنرانی پرشور در حمایت از کشته‌شدگان مدرسه فیضیه کردند و علما و مراجع قم هم حمایت همه جانبه خود را از این حرکت امام(ره) اعلام نمودند و این موجب شد روز به‌روز بر این حمایت‌ها در کشور افزوده شود.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امام خمینی(ره) علما و مردم انقلابی با این حرکت خود اجازه ندادند رژیم به هدف خود برسد، اگر چه رژیم به فیضیه حمله کرد و شماری از روحانیون را به خاک و خون کشید و قلب امام(ره) را با این حرکت جریحه‌دار کرد، ولی این حرکت رژیم سرآغاز انقلاب در قم و در مدرسه فیضیه شد.

اداره نظام اسلامی بر اساس فقه جعفری

دادستان کل کشور اظهار داشت: رژیم منحوس پهلوی با این حمله به دنبال هدف خود و از بین مردم روحانیت بود ولی اراده و خواست خدا چیز دیگر بود و آن این که مکتب فقه جعفری بیاید و حکومتی را اداره کند.

وی افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس فقه جعفری اداره می‌شود و ولایت فقیه در ادامه همین راه است و این نظام مقدس تاکنون پایدار مانده چون پیرو و پشتوانه او ولایت فقیه و فقه جعفری است و همه قوانین آن بر اساس دین اداره شود و بر همین اساس این نظام چون مقدس است و مبتنی بر فقه است، به افرادی لازم دارد که بتوانند خود را در این مسیر قرار دهند و در اهداف دین حرکت کنند.

امور صیانت از انقلاب از فیضیه شروع شد

حجت الاسلام رئیسی در ادامه وظیفه طلاب و روحانیت را دفاع از دین و آرمان‌ها امام راحل و انقلاب بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: امور صیانت از انقلاب از همین مدرسه شروع شده و لذا همه علما وظیفه دارند از آن مواظبت کنند، امروز دشمن به دنبال از بین بردن جایگاهی است که با خون پاک شهدا به دست آمده است.

وی ادامه داد: امروز دشمن با ایجاد شبهه و تردید می‌خواهد مردم را در مقابل اسلام و نظام قرار دهد و این حرکت بزرگ را از بین ببرد. هوشیاری و بصیرت یک ضرورت است و می‌توان با همین بصیرت هدف دشمن ر آ خنثی کرد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: شهدا پیامشان این بود که نگذارید این انقلاب و نظام به دست نااهلان بیافتد؛ مواظب باشید و ادامه دهنده راه ما باشید و این پیام شهدا می‌طلبد که روحانیت بیش از گذشته از این نهال مواظبت کند.

روحانیت بزرگ پرچم‌دار انقلاب و نظام

حجت الاسلام رئیسی افزود: روحانیت بزرگ پرچم دارا انقلاب و نظام است و لازم است با تمام وجود از ولایت و رهبری و نظام و خون شهدا و پیام آن‌ها مواظبت کند، این وظیفه است و روحانیت همان طور که در عرصه دفاع مقدس در دفاع از دین حضوری فعال در میدان رزم داشت امروز هم باید در جبهه دیگر، یعنی میدان فرهنگی حضور پر رنگ داشته باشد.

منبع: مرکز خبر حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس