کد خبر 451636
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

منابع اطلاعاتی فاش کردند که فرماندهان ارشد صدام حسین از عوامل اصلی طراحی و اجرای عملیاتهای نظامی و اطلاعاتی داعش هستند.

به گزارش مشرق، منابع اطلاعاتی فاش ساختند که بین 100 تا 160 نفر از افسران دوره حکومت «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق هم اکنون با نیروهای داعش تحت پوشش عناصر اطلاعاتی، نظامی همکاری دارند.

 روزنامه انگلیسی «دیلی میل» در گزارشی نوشت: این افسران عامل شبکه پیچیده‌ای را در برای هدایت داعش ایجاد کرده‌اند و در ساخت راهبردهای نظامی داعش که منجر به موفقیت‌هایی در سوریه و عراق شده است، به آن‌ها کمک می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این افسران به داعش برای شکل دهی حملات گسترده جهانی نظم و سازمان دهی بخشیده‌اند و همچنین در شیوه‌های عملیات خرابکارانه چون بمب‌گذاری‌های انتحاری همراه با عملیات نظامی به آن‌ها کمک کرده‌اند.

 «پاتریک اسکینر» افسر سابق سیا که در عراق نیز خدمت کرده بود،  در این زمینه گفت که افسران نظامی و اطلاعاتی جزو عناصر ضروری میدان جنگ داعش در سال گذشته بودند. موفقیت‌های سال گذشته آن‌ها دیگر تروریستی نام نداشت بلکه عملیات نظامی بود.»

براساس این گزارش، یک مقام اطلاعاتی که مایل به افشای نامش نبود، نیز اذعان داشت که «سعود محسن حسن» با نام مستعار «ابو موتاز» سرگرد سابق ارتش صدام حسین بوده و حال معاون و فرد دوم داعش است.

بنوشته این روزنامه انگلیسی فرماندهان دوره صدام حسین همچنین به عنوان فرمانداران مناطق تحت کنترل داعش در عراق مشغول به فعالیت هستند. یک سرتیپ اطلاعاتی نیز در این زمینه گفت: «عملکرد داعش بواسطه هدایت عناصر نظامی صدام حسین بسیار فراتر از انتظار بود. بخاطر اجرای درست موارد اطلاعاتی از سوی آن‌ها ما قادر به تشخیص جابجایی‌ها و این که چه کسی هدایت آن‌ها را بر عهده دارد، نیستیم. ما نمی‌توانیم به درون این گروه رخنه کنیم.»

مقام‌های مطلع همچنین اعلام کردند که حدود 100 تا 160 تن از افسران میان رتبه تا عالی رتبه صدام حسین در خدمت داعش هستند که می‌توان به «عاصم محمد ناصر» که هم اینک ناجی برکات» شناخته می شود، اشاره کرد. بسیاری از افسران دوره صدام حسین با قبایل ارتباط نزدیکی دارند و یا فرزندان سران قبایل به آن‌ها حمایت‌های درخوری و نیرو می‌دهند.

اسکینر افسر سابق سیا در این باره گفت: «این افراد رخنه‌های اطلاعاتی کلاسیک را به اجرا می‌گذارند و گروه‌های تروریستی را به معنای واقعی کلمه در اختیار دارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    رخنه‌های اطلاعاتی کلاسیک یعنی چی؟
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    اردوغان و داوداوغلو هم برای تشکیل خلافت عثمانی در کنارشان هستند
  • اهوازی ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    صدام و حزب بعث و ارتش عراق در چندین جنگ شکست مفتضحانه ای خوردند.اینها چقدر احمقند که از این اقسران شکست خورده تبعیت میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس