عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران افزود: تا زمانی که ارتباط آمریکایی‌ها با بازرگانان ما برقرار نشود نباید عجله کرد و اصرار بر برقراری روابط دو جانبه داشت.

به گزارش مشرق، اسدالله عسگراولادی بر این باور است که فعلا مصلحت نیست برای ایجاد اتاق مشترک بین دو کشور دستپاچه شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفت وگو با صدای اقتصاد گفت: این آمریکایی‌ها هستند که به ایجاد رابطه با ما نیاز دارند بنابراین باید با درایت در جهت منافع ملی کشور گام برداریم.

او در ادامه گفت: در شرایط فعلی به هیچ عنوان مصلحت نیست که به فکر ایجاد اتاق مشترک ایران و آمریکا بود، این در حالی است که بر این باورم تا زمانی که ارتباط آمریکایی‌ها با بازرگانان ما برقرار نشود نباید عجله کرد و اصرار بر برقراری روابط دو جانبه داشت.

عسگراولادی با اشاره به سخنان رییس اتاق بازرگانی ایران درمورد اتاق مشترک دو کشور یادآور شد: چند روز پیش بود که آقای جلال پور، رییس اتاق تهران عنوان کردند که زمانی اتاق مشترک بین دو کشور ایجاد خواهد شد که آمریکایی‌ها اقدام کنند و تا زمانی که اقدامی از سوی آنان صورت نگیرد این کار میسر نخواهد شد.

او ادامه داد: از دیدگاه من تا زمانی که 3 موضوع مهم در این رابطه حل نشود نباید دستپاچه شویم و به تشکیل اتاق ایران و آمریکا بیندیشیم.عسگراولادی با تاکید بر اینکه سه مولفه نیاز تشکیل اتاق‌های مشترک ایران و آمریکاست، گفت: موضوع اولی که باید به آن بپردازیم این است که راه مراودات تجاری دو کشور باز شود، یعنی به این معنا که صادرات و واردات دو کشور به صورت دوجانبه صورت گیرد.

 او افزود: موضوع دوم رابطه بانکی است زیرا در چند سال اخیر ارتباط بانکی به‌خوبی برقرار نبوده و نیاز به تجدید نظرهای جدی وجود دارد، اما سومین موضوعی که بسیاری از بازرگانان ما نیز با آن بسیار روبه‌رو می‌شوند مشکل ویزا است.

وی افزود: باید به آمریکا بگویم که مگر به تجار ایرانی ویزا داده اید که ادعا دارید اتاق مشترک تشکیل دهیم؟ وقتی نمی‌توانیم ویزا بگیریم مجبور خواهیم بود برای سفر کردن در صف فرودگاه کشورهای دوبی و ترکیه بمانیم تا به آمریکا سفر کنیم که این کار، بازرگانان ایرانی را خسته کرده است.

او با اشاره به این موضوع که نباید برای تشکیل این اتاق دستپاچه عمل کنیم، گفت: من بر این باورم که تا سه موضوعی که عنوان کردم حل نشود حتی فکر کردن به ایجاد اتاق مشترک ایران و آمریکا کاری عبث خواهد بود.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس