نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از چهارهزار نفر در مکتب امام صادق(ع) درس خواندند و امامان مذاهب اربعه نیز مستقیم و غیرمستقیم از مدرسه آن بزرگوار بهره‌ها بردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در آغاز جلسه علنی امروز مجلس (16 مرداد 94) ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: این شخصیت برجسته و استثنایی جهان اسلام نقش مهم، محور و تعیین کننده در تبیین معارف اسلام و گسترش علوم و تربیت شاگردان فرزانه و برجسته ایفا کرد.

وی افزود: در مدرسه این امام بزرگوار بیش از چهارهزار شخصیت برجسته حضور یافتند و از چشمه جوشان معارف او نوشیدند و امامان مذاهب اربعه هر کدام مستقیم و غیرمستقیم افتخار حضور در مدرسه امام صادق(ع) را به دست آوردند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیروان امام صادق شایسته است از نعمت خردورزی بهره گیرند و سخنان آنان از پشتوانه منطقی و عقلانی بهره‌مند باشد در اوج فهم و ادراک و شعور سخن بگویند و گام بردارند. از نعمت فقاهت و فهم حقایق ناب دین بهره گیرند و در کنار علم و فقه از خصیصه بارز اخلاقی حلم استفاده کنند.

ابوترابی خاطر نشان کرد:‌شایسته است جامعه ما به نور صدق و راستی و صبر و استقامت ایستادگی در راه خدا صبر در راه گسترش ارزش‌ها و معارف دین و دوستی و محبت آراسته باشد.

وی افزود در جامعه ما و در تفکر مدرسه امام صادق(ع) پیامبر اعظم محور است و لاغیر ما حتی اگر قرآن کریم را به عنوان مشعل پرفروغ هدایت می‌شناسیم چون رسول‌الله فرموده است کلام‌الله است پذیرفته‌ایم فصل‌الخطاب در مدرسه امام صادق(ع) کلام رسول‌الله است و اوست که محور وحدت است اما اگر در کلام پیامبر اکرم (ص) اختلاف شد پیروان امام صادق(ع) قول علی‌بن ابیطالب به عنوان فصل‌الخطاب می‌شناسند و اگر در قول علی (ع) اختلاف شد قول امام صادق(ع) فصل‌الخطاب ما است.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس