کد خبر 451208
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری اعضای باند جعل کارت عابر بانک در این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، علی موالی در تشریح این خبر گفت: با شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر برداشت از حساب‌های بانکی آنان توسط فرد یا افراد ناشناسی از طریق دستگاه‌های خودپرداز و یا خرید ارز و طلا در حالی که کارت بانکی شکات در اختیار خود آنان بوده است، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس فتا استان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و همچنین شگردهای ویژه پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری متهمان شدند.

موالی در ادامه در خصوص نحوه ارتکاب جرم توسط این باند اظهار کرد: اعضای این باند در چندین نقطه از کشور فعالیت داشته و با سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی هموطنان و ارسال آن به متهم اصلی در قبال هر کارت مبالغی را دریافت می‌کردند و متهم اصلی نیز پس از دریافت اطلاعات کارت‌های بانکی با ایجاد کارت‌های جعلی اقدام به سرقت از حساب هموطنان می‌کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم در پایان خطاب به هموطنان بیان کرد: شهروندان در انجام عملیات‌های بانکی و خرید کارت‌های بانکی، کارت خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند و رمز عبور را شخصا وارد کرده و رمز را به صورت دوره‌ای تغییر دهند، همچنین هنگام وارد کردن رمز عبور به اطراف و اطرافیان توجه کرده و پس از اتمام عملیات رسید آن را به دقت بررسی و نزد خود نگه دارند. شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک در دستگاه‌های کارت خوان مثل شکستگی، وجود شی اضافی در دستگاه و... سریعاً به شعبه مورد نظر اطلاع دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس