کد خبر 451087
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

امام صادق (علیه السلام) از عبدی احوال همسر او را پرسید و چون از کسالت او آگاه شد رو به آسمان کرد و فرمود: خدا ایشان را شفا داد. به منزل که برسی می بینی او در صحت و سلامت بر سر سفره نشسته است. عبدی به منزل که رسید همسرش را سالم یافت

 به گزارش مشرق، آیت الله محمدتقی وحیدی گلپایگانی، استاد سطوح عالی حوزه و امام جماعت مسجد انصارالحجه تهران، شامگاه جمعه 16 مردادماه 94 در درس تفسیر قرآن کریم با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) اظهار داشت: حضرت صادق می فرمایند:

 «امْتَحِنُوا شِیعَتَنَا عِنْدَ ثَلَاثٍ‏ عِنْدَ مَوَاقِیتِ الصَّلَاةِ؛ کَیْفَ مُحَافَظَتُهُمْ عَلَیْهَا وَ عِنْدَ أَسْرَارِهِمْ. کَیْفَ حِفْظُهُمْ لَهَا عِنْدَ عَدُوِّنَا وَ إِلَی أَمْوَالِهِمْ. کَیْفَ مُوَاسَاتُهُمْ لِإِخْوَانِهِمْ فِیهَا؛ شیعیان ما را در سه چیز آزمایش کنید: در اوقات نماز که تا چه اندازه مراقبت آنها را دارند و در اسرار مذهبی که چگونه آنها را از دشمنان ما حفظ می‏کنند و در ثروتشان که با برادران دینی خود تا چه مقدار کمک و همراهی می ‏کنند» (خصال، ج 1، ص 103؛ وسائل الشیعه، ج 4، ص 112؛ بحارالانوار، ج 80 ص 22).

کم توجهی برخی کسبه به وقت نماز
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی کسبه نسبت به وقت نماز کم توجهی می کنند در حالی که شیعه واقعی به هنگام شنیدن اذان، کار را رها و مشغول نماز می شود.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه دین ادامه داد: حضرت صادق (علیه السلام) می فرمایند: سه چیز در روز قیامت شکایت می کند:
1) مسجدی که خراب شده و کسی در آن نماز نمی خواند.
2) قرآنی که در جای مرتفعی قرار داده شده و خاک روی آن نشسته است.
3) دانشمندی که گرفتار بی خردان باشد.

عدم قرائت قرآن بین مردم رایج شده است
وی افزود: متاسفانه عدم قرائت قرآن بین مردم رایج شده است به طوری که هفته به هفته نیز قرآنی را که در منزل دارند، باز نمی کنند.

آیت الله وحیدی گلپایگانی با اشاره به اینکه پایه حوزه علمی امام صادق (علیه السلام) را امام باقر (علیه السلام) بنیان گذاشت، گفت: این دو امام بزرگوار از اختلافات داخلی میان بنی امیه و بنی العباس برای ترویج معارف اسلامی استفاده کردند.

بانویی که به دعای امام صادق (علیه السلام) شفا یافت

وی در ادامه با اشاره به اهمیت محبت اهل بیت (علیهم اسلام) و اثرات دنیوی و اخروی آن اظهار داشت: عبدی از دوستان خاص امام صادق (علیه السلام) همسری داشت که بیش از او حضرت را دوست می داشت. راوی می گوید در ایام حج به عبدی گفتم: دوست نداری به سفر حج و زیارت حضرت بروی؟ گفت: بنده و بیشتر از من، همسرم شوق زیارت حضرت را دارد اما چیزی در بساط ندارم البته همسرم می گوید: طلاهایش را می فروشد تا عازم این سفر شود. همین کار را کردند اما در میانه راه همسر عبدی مریض شد و وقتی به مدینه رسیدند او را در منزلی در حال احتضار و با یک پرستار قرار دارند و به دیدار حضرت رسیدند.

امام صادق (علیه السلام) از عبدی احوال همسر او را پرسید و چون از کسالت او آگاه شد رو به آسمان کرد و فرمود: خدا ایشان را شفا داد. به منزل که برسی می بینی او در صحت و سلامت بر سر سفره نشسته است. عبدی به منزل که رسید همسرش را سالم یافت و چون ماجرا را پرسید، چنین پاسخ شنید: در حال احتضار که بودم آقایی آمد و به عزراییل گفت: آیا خدا به شما دستور نداده که هر چه ما گفتیم انجام دهید؟ گفت: بله. پس بدان خدا خواسته که این زن 20 سال دیگر زنده باشد. بعدها عبدی به همراه همسرش به دیدار امام صادق (علیه السلام) رفت و در آنجا از همسرش پرسید: آن آقایی که آن روز شفایت را از خدا خواسته بود، ایشان نبودند؟ و همسر عبدی گفت: خودِ ایشان بودند.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    السلام علیک یا ابا عبدالله یا جعفر بن محمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس