کد خبر 450994
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

وزیران خارجه ژاپن و انگلیس روز شنبه در دیداری در توکیو همکاری های دفاعی و موشکی دو کشور از جمله موضوع حفاظت از تهدیدات شیمیایی و بیولوژیکی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش مشرق، «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه ژاپن با «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی خود برای گسترش روابط دوجانبه در جهت ارتقای همکاری های امنیتی ـ اقتصادی دو کشور گفت وگو کرد.

این گزارش به نقل از یک مقام ژاپنی حاکی است: وزیران خارجه ژاپن و انگلیس در این گفت وگوهای راهبردی با نگاهی به موافقت نامه دو جانبه دو کشور برای گسترش فناوری های موشکی، تجهیرات دفاعی، درباره ساخت تجهیزات دفاع در مقابل جنگ افزارهای بیولوژیکی و شیمیایی نیز مذاکره کردند.

این مقام ژاپنی که خواست نامش ذکر نشود در گفت وگو با کیودو افزود: قرار است وزیران حارجه ژاپن و انگلیس همچنین درباره وضعیت جزایر مورد مناقشه ژاپن و چین، فعالیت های نظامی پکن در دریای چین جنوبی و همچنین درباره بحران اوکراین رایزنی هایی انجام دهند.

براساس این گزارش، کیشیدا و هاموند بر اساس توافقی که در ژانویه (دی ماه) گذشته میان وزیران خارجه و دفاع دو کشور (2+2) در لندن درباره گسترش همکاری های برای توسعه همکاری ها در زمینه دفاع موشکی انجام داده بودند، امروز بر توسعه موشک های هوا به هوا نیز تاکید کردند.

به گزارش کیودو، وزیر خارجه انگلیس پس از شرکت در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای ژاپنی خود، به سنگاپور و سپس سئول و پکن سفر می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس