کد خبر 450957
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

رئیس جمهوری مخلوع مصر در خلال جلسه روز گذشته دادگاه گفت که تاکنون دستکم ۵ بار اقدام به گرفتن جان وی کرده اند.

 به گزارش مشرق، «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر روز شنبه در خلال جلسه دادگاه که وی را به اتهام افشای اطلاعات طبقه بندی شده و جاسوسی برای قطر مورد محاکمه قرار می‌داد، گفت: وی در روزهای ۳۰ و ۳۱ تیر از خوردن غذای زندان امتناع کرده است زیرا می‌خواستند وی را مسموم کنند.

وی افزود: اگر آن را خورده بودم، جنایتی رخ داده بود!

رئیس جمهوری مخلوع مصر گفت تاکنون دستکم ۵ بار اقداماتی از این دست علیه وی روی داده است که به شدت زندگی وی را تهدید می‌کرد.

وی همچنین از دادگاه خواست تا به پزشک دسترسی داشته باشد و گفت که از قند خون پایین رنج می‌برد.

به گفته یک منبع قضایی، دادگاه کیفری قاهره به ریاست «محمد شیرین فهمی» محاکمه مرسی و ۱۰ نفر دیگر در پرونده جاسوسی برای قطر را به روز یکشنبه موکول کرد.

اسامه مرسی وکیل و پسر محمد مرسی و نیز سخنگوی خانواده‌اش در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: اظهارات رئیس جمهوری (محمد مرسی) درباره اقدام‌هایی که جانش را تهدید می‌کند، برخاسته از نوعی جنون است که نظام حاکم از آن رنج می‌برد. نظامی که بر مصر مسلط شده و شرایط نشان می‌دهد که رئیس جمهوری (به تعبیر او محمد مرسی) همچنان مانعی بر سر راه این افراد برای غلبه و تسلط کامل بر کشور است.

براساس اظهارات یک منبع حقوقی در هیات دفاع، محمد مرسی در پرونده جاسوسی بزرگ در حکم اولیه به ۲۵ سال حبس و در پرونده حوادث کاخ اتحادیه در حکم اولیه به ۲۰ سال حبس محکوم شد. همچنین در پرونده وادی نطرون در حکم اولیه رأی به اعدام او داده شد و این علاوه بر اتهام اهانت به دستگاه قضایی و جاسوسی به نفع قطر و متفرق کردن تحصن میدان رابعه است.
{$sepehr_album_29509}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس