کد خبر 450835
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان گفت: ورود خودروهای معلولان که متوقف شده بودبا رفع ایرادات طرح قبلی دوباره از سر گرفته می شود.

به گزارش مشرق، علیهمت محمودنژاد به برگزاری جلسهای در مورد ورود خودروهای معلولان در وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور سازمانهای مردم نهاد معلولان، بهزیستی، وزارت رفاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد مقرر گردید تا ایرادات طرح ورود خودروهای وارداتی معلولان هر چه سریعتر رفع و این افراد که از شرایط لازم برخوردارند بتوانند خودروی خارجی وارد کنند.

وی به یکی دیگر از مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: در جلسات آینده برای تولید خودروهای داخلی متناسب با شرایط جسمی معلولان با شرکتهای داخلی خودروسازی جلساتی برگزار و نسبت به این موضوع اقدام شود.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان نیز در این جلسه اظهار داشت: امیدواریم اشکالات طرح ورود خودروهای خارجی معلولان برطرف و هر چه سریعتر به مرحله اجرا رسد و همچنین دولت مصوبهای را برای معلولانی که توانایی ورود خودروهای خارجی شخصی را دارند، تدوین و این موضوع را آزادسازی کند.

محمودنژاد ضمن انتقاد از سوداگری و سوءاستفاده افراد دلال از خودروی معلولان، گفت: تمام ساز و کار لازم برای جلوگیری از سوءاستفاده این افراد باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای ورود ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودروی خارجی معلولان باید اجرایی شود، گفت: شرکت‌های خودروسازی نسبت به مناسبسازی خودروهای داخلی معلولان که شامل نصب گیربکس اتومات، هندکنسول، بالابر و ویلچر، آیینه مخصوص افراد دارای مشکلات چشمی و ... اقدام نمایند.

محمودنژاد با تاکید بر اینکه هزینه مازاد مناسب‌سازی خودروی معلولان را بهزیستی تقبل کند، گفت: از نهادهای مسئول درخواست می‌کنیم تا با تشکیل کمیته‌ای نسبت به شناسایی دلالان خودروهای وارداتی معلولان و سوء استفادهکنندگان اقدام کنند.

وی گفت: توانایی مالی معلولان برای ورود خودرو یکی از ویژگیهایی خواهد بود که از این پس به دقت مورد توجه قرار میگیرد.

رئیس انجمن دفاع از حقوق معلولان به سوءاستفاده از پلاک خودروی ویژه معلولان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از چالشهایی که در حال حاضر معلولان با آن روبرو هستند، سوءاستفاده از پلاک خودروی ویژه آنهاست، به همین دلیل از راهنمایی و رانندگی و سازمان بهزیستی درخواست میکنیم تا با تشکیل کمیتهای نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    شکر خدا این مشکل هم برطرف شد -
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    به نام خدا الان چند ماه از ثبت نام معلولان در سامانه می گذرد اما دریغ از یک اقدام عملی
  • محرم علی شجاعی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
    0 0
    به نام خدا سلام خیلی ماشین خوبی است۰
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    با سلام،از آقای محمود نژاد تقاضای رسیدگی به ورورد مجدد دلانان سود جو را به این عرضه دارم.
  • علی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
    0 0
    با عرض سلام وخدا قوت الان تاریخ ۹۵/۲/۱۸ شد و هنوز خبری از واگذاری خودروی داخلی به معلولان نشد از شما تقاضا دار م که سریع تر پیگیر این مسله شوید ...راستش چند بار وصوصه شدم که امتیازم مفت مفت دلالان به قیمت ۷ ___الی ۸___ میلیون بفروشم که منصرف شدم .....لطفا سریعتر به این موضوع رسیدگی کنید با سپاس فراوان از شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس