کد خبر 450671
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

ابوذر پورمحمدی گفت:«اشیاء..» در جشنواره سی و یکم فیلم فجر در بخش فیلم اولیها به نمایش درآمد و اتفاقا بازخوردهای مثبتی را هم دریافت کرد اما مشکل اینجا بود به اکران که رسیدیم چون کارگردان فیلم و تهیه کنندگانش جوان بودند و هنوز در سینما این قدر شناخته نشده بودیم، نتوانستیم فیلم را اکران کنیم.

به گزارش مشرق، «اشیاء در آینه» با نام کامل «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» نخستین درام سینمایی بلند نرگس آبیار است. فیلمی که حدودا سه سال پیش از این تولید شد اما اکران آن به سال جاری و گروه «هنروتجربه» افتاد.

تهیه کنندگی فیلم سینمایی «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» نیز  به مانند «شیار143» برعهده تیم ابوذر پورمحمدی-محمدحسین قاسمی بوده است. این تیم بعد از سالها مستندسازی وقتی بنا شد اولین درام سینمایی بلند خود را بسازند از آبیار تقاضای فیلمنامه کردند و او نیز سه فیلمنامه را به آنها پیشنهاد داد.

پورمحمدی درباره فیلمنامه های پیشنهادی می‌گوید:  نرگس آبیار سه سناریوی «آخرین روز زمستانی»، «اشیاء در آینه»  و «شیار143» را برای تهیه پیشنهاد داد. هر سه فیلمنامه زن محور بودند و به قول ابراهیم حاتمی‌کیا دست پختی زنانه محسوب می‌شدند و در این بین ما «اشیاء...» را انتخاب کردیم.

*کارهای کم‌هزینه‌تر نیاز بخش خصوصی است

پورمحمدی درباره چرایی انتخاب «اشیاء...» بیان می دارد: دوست نداشتیم کار اولمان به ارگانها دولتی گره بخورد چون علاقمند بودیم فیلمنامه را آن طور که صلاح است بسازیم نه آن طور که دیگران صلاح می‌دانند. در بخش خصوصی کار کردن این نیاز را ایجاد می‌کرد که بر پروژه ای کار کنیم که کم هزینه تر باشد ضمن اینکه در کار اول نمی شد به سراغ تولید مثلا «شیار143» رفت که پروداکشن به مراتب سنگین تری داشت. این شد که «اشیاء...» را انتخاب کردیم.

*چون کارگردان و تهیه کننده جوان بودند پخش کنندگان به سراغمان نیامدند

این تهیه کننده با اشاره به اینکه ترجیحشان این بود که «اشیاء...» اکران شود و سپس به سراغ «شیار143» بروند خاطر نشان می سازد: «اشیاء..» در جشنواره سی و یکم فیلم فجر در بخش فیلم اولیها به نمایش درآمد و اتفاقا بازخوردهای مثبتی را هم دریافت کرد اما مشکل اینجا بود به اکران که رسیدیم چون کارگردان فیلم و تهیه کنندگانش جوان بودند و هنوز در سینما این قدر شناخته نشده بودیم این شد که نتوانستیم فیلم را به موقع اکران کنیم.

وی ادامه می دهد: راحتتان کنم ما سعی زیادی کردیم که برای «اشیاء...» پخش کننده پیدا کنیم و شده در گروه آزاد آن را اکران کنیم اما نگاههای کلیشه پخش کننده که فقط بر مداری ثابت می‌چرخد باعث شد نتوانیم در این امر موفق باشیم.

پورمحمدی می افزاید: جالب اینجا بود که در داخل مجال اکران نیافتیم اما در جشنواره های خارجی توانستیم موفقیتهای قابل توجهی را به دست آوریم. حضور جشنواره ای مان از جشنواره شانگهای شروع شد و بازخورد مثبتی که از این جشنواره گرفتیم باعث شد جشنواره های دیگر هم به ما روی خوش نشان دهند.

ابوذر پورمحمدی با بیان این مطلب که حتی برای حضورهای جشنواره ای هم شرکت خاصی پشتشان نبوده و شخصا رایزنی می کرده اند می افزاید: از ابتدا تا میانه های کار خودمان با جشنواره های مختلف مکاتبه می کردیم و فیلم را برایشان می فرستادیم اما بعد از مدتی پخش بین الملل صداوسیما پخش خارجی را برعهده گرفت.

*همین اکران محدود را هم به فال نیک می‌گیریم

این تهیه کننده با امیدواری به اینکه «اشیاء...» بتواند در حالت محدودش هم مخاطبان را به سوی خود جلب کند خاطرنشان می سازد: به هر حال طبیعی است که وقتی محدودیت سالن دارید نمی توان انتظار اکران با سرگروه را داشته باشید اما همین اکران محدود را هم به فال نیک می گیریم و امیدواریم مخاطبانی که با فیلم دوم آبیار «شیار143» آشنا شدند حالا به تماشای «اشیاء...» بیایند و متوجه شوند که دستپخت سینمایی اول این کارگردان چطور بوده است.

*داستان زنی از طبقه پایین اجتماع

لازم به ذکر است «اشیاء در آینه» که از حضور گلاره عباسی، حسام بیگدلو، مهران رجبی، گیتی معینی، امیر غفارمنش، رامسین کبریتی، فاطمه شکری و مینا نوروزی سود می برد درامی است درباره دغدغه های زنی از طبقه پایین اجتماع.

در مرکزیت داستان زنی باردار به نام لیلا قرار دارد که با مشکلی خاص روبروست؛ مشکلی که هرچند در نظر عوام ساده می آید اما خود این زن فکر می کند با مشکلی عجیب و غریب روبروست.

تهیه کنندگی «اشیاء در آینه» برعهده محمدحسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی بوده است و این فیلم از محصولات موسسه رواق هنر ماندگار است.



منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس