کد خبر 450311
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۲

اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن طرحی هفت ماده ای برای حل و فصل بحران این کشور ارایه کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه عربی پرس، یک منبع آگاه سیاسی گفت: ولد الشیخ احمد، هیأتی از جنبش انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن به ریاست علی عبدالله صالح را برای گفت وگو به مسقط پایتخت عمان دعوت کرده است.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: در ساعات آینده یک هواپیمای عمانی برای انتقال هیأت انصارالله به مسقط وارد یمن می شود و سپس هیأت حزب علی عبدالله صالح که در خارج یمن حضور دارند نیز به آنها خواهند پیوست.
وی اضافه کرد: فرستاده سازمان ملل در امور یمن طرحی هفت ماده ای را برای حل وفصل بحران این کشور به نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب ارایه کرده است و سران حزب علی عبدالله صالح نیز با آن موافقت کرده اند.
در همین حال، منابع خبری عربی دقایقی پیش از عزیمت یک فروند هواپیمای متعلق به دولت عمان حامل هیأتی به نمایندگی از یمن شامل نمایندگان حوثی، جنبش انصارالله و نیز یاران علی عبدالله صالح رییس جمهوری پیشین این کشور به مقصد مسقط پایتخت عمان برای شرکت در این گفت وگوها خبر دادند.
برقراری آتش بس فوری، عقب نشینی نیروهای درگیر، نظارت دقیق بر اساس قطعنامه 2216 شورای امنیت، تسهیل فعالیت سازمان های امداد رسان و پایبندی به نظارت سازمان ملل و همکاری کامل با آن از مهمترین مفاد بندهای طرح جدید اسماعیل ولد الشیخ احمد است.
فرستاده سازمان ملل پیش تر از موافقت گروه های یمنی بویژه حوثی ها و حزب علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن با توافقی سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ چهارماهه در این کشور خبر داده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طاهر ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    الان که اتحاد حوثی ها و صالح در اکثر استانهای جنوبی شکست خورده اند و در حال عقب نشینی هستند خدا کند با صلح موافقت بشود تا جنگ در این کشور فقیر و بیچاره تمام و کمتر به مردم آسیب وارد شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس