رئیس‌جمهور آمریکا که اخیرا در سخنانی جمهوریخواهان را با مخالفان داخلی «برجام» در ایران، قیاس کرده بود، در مصاحبه‌ای که قرار است روز یکشنبه به صورت کامل پخش شود، از این مقایسه دفاع کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان، از قیاس اخیرش در مقایسه «جمهوریخواهان» با منتقدان داخلی «برجام» در ایران دفاع کرد.

باراک اوباما در ادامه تلاشها برای قبولاندن «برجام» در آمریکا، اخیرا در یک داشنگاه واشنگتن ادعا کرده بود: « مرگ بر آمریکا چیزی نیست که تمام مردم ایران به آن اعتقاد داشته باشند. کسانی که مرگ بر آمریکا می‌گویند تندروهایی هستند که آرمانی مشترک با جمهوری‌خواهان دارند(جزئیات بیشتر)».

باراک اوباما در یک مصاحبه با فرید زکریا از شبکه سی‌ان‌ان که قرار است روز یکشنبه به صورت کامل پخش شود، بار دیگر از قیاس جمهوریخواهان با منتقدان داخلی «برجام» در ایران دفاع کرد.

قیاس جمهوریخواهان با منتقدان داخلی با انتقاد شدید «میچ مک کانل»، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنای آمریکا را به واکنش واداشت و او روز پنجشنبه در اظهاراتی با رد مواضع اوباما گفت: «این یک بحث عجیب و غریب است».

رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در مصاحبه تازه خود مدعی شد: «آنچه من گفتم از منظر واقعیت، درست بود. حقیقت آن است در داخل ایران افرادی که با توافق بیشترین مخالفت را دارند، سپاه پاسداران، نیروی قدس و افراطیونی هستند که با هرگونه همکاری با جامعه بین‌المللی مخالف هستند».

اوباما با اشاره به اظهارنظر رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا افزود: «اینکه میچ مک کانل و بقیه دوستان در حزب او که مخالف این(توافق) هستند و حتی قبل از آنکه آن را بخوانند با آن مخالفت کردند، نشان‌دهنده تعهد ایدئولوژیکی برای نرسیدن به یک توافق است و از این منظر آنها تشابه بسیاری با افراطیون(ایرانی) دارند که از وضع کنونی خشنودتر و راضی‌تر هستند».

انتهای پیام/
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس