کد خبر 448616
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

با قطع یارانه نقدی ۲ میلیون نفر از یارانه بگیران تا پایان مردادماه براساس اعلام وزیر تعاون، دولت درآمدی بیش از ۹۰ میلیارد تومان در ماه و بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال از این محل خواهد داشت.

 به گزارش مشرق، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکشنبه هفته جاری از حذف یارانه نقدی ۲ میلیون ثروتمند تا پایان مردادماه خبر داده است. حال اگر چنین اتفاقی بیافتد، درآمد ماهیانه دولت از محل قطع یارانه این افراد ماهیانه بیش از ۹۰ میلیارد تومان و سالیانه بیش از یکهزار میلیارد تومان خواهد بود.

این در حالی است که براساس گفته قائم مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار است تا پایان سال یارانه حدود ۶ میلیون نفر حذف شود.

بر این اساس، با قطع یارانه این تعداد از افراد از لیست یارانه بگیران در سال جاری، دولت درآمدی بالغ بر بیش از ۲۷۳ میلیارد تومان به صورت ماهیانه و بیش از ۳ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان در سال کسب خواهد کرد.  

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، تعداد یارانه بگیران ایرانی را در حال حاضر، بیش از ۷۶ میلیون نفر اعلام کرده است و با این حساب، در حال حاضر دولت ماهیانه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به این تعداد از افراد می پردازد.

البته اخیرا بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت تاکید کرده است که باید یارانه نقدی ۱۰ میلیون نفر یارانه بگیر ثروتمند حذف شود.

دولت در حالی برنامه قطع یارانه نقدی ثروتمندان را در دستور کار خود قرار داده است که براساس گزارش‌های مردمی، برخی از افرادی که یارانه آنها قطع شده است، بازنشستگان قانون کار هستند که حقوق دریافتی ماهیانه آنها، کمتر از یک میلیون تومان است.  

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    دلار را ارزون کنید
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    والا ما که درآمد ماهیانه 900 هزار تومن داریم . یارانه مون قطع شده.
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    در سالشم باز یک سوم یه وام ناقابل به گردن کلفتا نمیشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس