کد خبر 448162
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با سفیر جدید عراق در ایران گفت که تهران و بغداد دارای روابط ویژه‌ای هستند.

به گزارش مشرق، سفرای جدید کشورهای عراق، بنین و سری لانکا بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تسلیم وی کردند.

وزیرامور خارجه کشورمان در این دیدارها ضمن آرزوی موفقیت برای سفرای جدید این کشورها برای آنها در مأموریت جدید شان آرزوی موفقیت و بر توسعه روابط با هر سه کشور در همه زمینه ها تأکید کرد.

دکتر ظریف در دیدار با سفیر جدید عراق اظهار داشت: ایران و عراق دارای روابط ویژه ای هستند که امیدوارم در همه زمینه ها گسترش یافته و تقویت گردد. وی افزود: برای ما دولت و مردم عراق جایگاه ویژه ای دارند.

ظریف با قدردانی از میزبانی و مهمان نوازی دولت و ملت عراق نسبت به زائران ایرانی عتبات بویژه در ایام اربعین بر تسهیل کسب و کار تجار و سرمایه گذاران ایرانی در عراق تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدارهای جداگانه با سفرای جدید کشورهای بنین و سریلانکا بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر گسترش مناسبات با این کشور ها تأکید کرد.

دیدار خداحافظی دبیرکل اکو با وزیر امور خارجه

شامیل العسکراف دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو) هم بعد ازظهر امروز با حضور در وزارت امور خارجه با دکتر محمد جواد ظریف خداحافظی کرد. خلیل آکچا دبیرکل بعدی این سازمان منطقه ای تا دو هفته دیگر وارد تهران می شود. مقر دبیرخانه اکو در تهران قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس