کد خبر 448086
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس فردی که با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی فردی در شیراز از طریق اینترنت اقدام به برداشت های غیر مجاز كرده بود، شناسایی و دستگیر شد .

 به گزارش مشرق، رئیس پلیس فتا فارس در این زمینه گفت: فردی با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران این پلیس مدعی شد از طریق فضای مجازی مبلغ 32 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است که پس از استعلام از بانک متوجه می شود برداشت از طریق فضای مجازی صورت گرفته است .

سرهنگ سید موسی حسینی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را جهت شناسایی متهم آغاز کردند.

وی افزود: با بررسی های به دست آمده مشخص شد شاکی برای تعمیر تلفن همراه خود به تعمیرگاه مربوطه مراجعه کرده و سپس برای پرداخت وجه مورد نظر کارت خودپردازش را در غیاب صاحب مغازه به شاگردش تحویل می دهد. شاگرد نیز پس از دریافت رمز، تراکنش مالی را از طریق دستگاه كارت خوان انجام و در ادامه صاحب عابرکارت فراموش می کند کارتش را تحویل بگیرد.

این مقام انتظامی تصریح كرد:شاگرد مغازه نیز از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و در نخستین اقدام با مراجعه به عابر بانک رمز دوم حساب شاکی را فعال و به صورت اینترنتی از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت می کند.

سرهنگ حسینی بار دیگر به شهروندان هشدار داد: کارت های اعتباری به منزله پول نقد بوده و افراد همواره باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس