کد خبر 447728
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳

علت همراهی این شهیدان با هم در تصویری که مشاهده می کنید، عضویت هر سه آنان در «تیپ سوم ابوذر» از « لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه وآله)» است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سه تن از فرماندهانِ شهید لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه وآله) را در یک قاب به ثبت رسانده است.
شهیدان «سید محمدرضا دستواره»، «حسن زمانی» و «محمد سه تن» از جمله نیروهایی بود که به همراه «حاج احمد متوسلیان» از مریوان به جبهه ی جنوب عزیمت کردند و از کادرهای نخستینِ «لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه وآله)» به شمار می روند اما «محمد پوراحمد خمینی» مدتی بعد به این لشکر پیوست.
علت همراهی این شهیدان با هم در تصویری که مشاهده می کنید، عضویت هر سه آنان در «تیپ سوم ابوذر» از « لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه وآله)» است. فرماندهی این تیپ در سال 61 شمسی، برای مدتی بر عهده‌ی «سید محمدرضا دستواره» بود و معاون دومی ایشان هم بر عهده‌ی «حسن زمانی» قرار داشت. با توجه به تاریخ شهادت «محمد سه تن»، این تصویر، در همان روزها به ثبت رسیده است.
«محمد سه تن» پیش از سه نفر دیگر در این عکس، خلعت شهادت پوشید. ایشان در زمان شهادت، از معاونین فرمانده‌ی «گردان خندق»(از تیپ سوم ابوذر) بود. «حسن زمانی» در عملیات خیبر، در حالی که فرماندهی «گردان حمزه» را بر عهده داشت، پای بر بساطِ «عندربهم یرزقون» گذاشت. «سید محمدرضا دستواره» در «عملیات کربلای یک»، پنجه بر بام عرش گرفت و سرانجام، «محمد پوراحمد خمینی» در «عملیات «کربلای5» بال در بال ملائک گشود. او در زمان شهادت، جانشین فرماندهی گردان «انصارالرسول(صلوات الله علیه و آله) بود.
هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



عکس/ چهار گلِ محمدی(ص) در یک قاب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    این که سه گل محمدیه اون یکی حسن اسمش بود..
  • صلواتی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم اللهم الرزقنا التوفیق الشهاده فی سبیلک بحق الحسین علیه السلام
  • شاهین ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    کجائیدای شهیدان خدائی بلا جویان دشن کربلائی خوشا به سعادتون .خدایا کمک کن تا یاد این بزرگمردان هرگز فراموش نشه . خیلی فاصله افتاده بین تفکر جوانان این دوره با تفکر این شیرمردان کربلائی و خلیی نگران هستم. جانم فدای رهبر
  • مجتبی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    با سلام بسیار ممنونو سپاس گذارم که این مطلب زیبا رو قرار دادید . دقیقا شهید حسن زمانی دایی من میشه و خیلی لذت بردم وقتی این مطلب رو خوندم و به خودم بالیدم بابت داشتن چنین دایی نازی. باشد که رهسپار راه این عزیران باشیم اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس