کد خبر 447510
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

نخستین استاندارد در زمینه تعیین معیار مصرف آب لوازم خانگی توسط مرکز تحقیقات آب و فاضلاب موسسه تحقیقات آب تدوین شد.

به گزارش مشرق، این استاندارد که پیش‌نویس آن در سال 1393 توسط مرکز تحقیقات آب و فاضلاب تهیه شد، با عنوان "ماشین‌های لباسشویی برقی خانگی تعیین معیارهای مصرف آب و دستورالعمل برچسب آب" و کد 18614 توسط سازمان ملی استاندارد ایران به چاپ رسید و در حال حاضر بعنوان مرجع رتبه‌بندی ماشین‌های لباسشویی از حیث مصرف آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکبرزاده، مدیر مرکز آب و فاضلاب و دبیر تدوین این استاندارد اعلام داشت که در کمتر از یکسال، کلیه مراحل تدوین مطابق آئین‌نامه مصوب سازمان ملی استاندارد ایران انجام شده و به منظور تعیین معیارهای مناسب و اجرایی در برچسب‌گذاری مصرف آب ماشین‌های لباسشویی خانگی، بیش از 15 جلسه کمیته فنی برگزار شد.

در این جلسات، نمایندگان تمامی سازمان‌های ذیربط از جمله وزارت نیرو (دفتر معیارها و ضوابط فنی آب و آبفا، دفتر بهبود بهره‌وری و اقتصاد آب و آبفا و دفتر استانداردهای فنی مهندسی و اجتماعی و زیست‌محیطی برق و انرژی)، سازمان ملی استاندارد ایران (کمیته برق و الکترونیک)، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی مانند آبسال، ارج و پاکشوما حضور داشتند.

وی همچنین اعلام کرد که تدوین استاندارد برچسب‌گذاری مصرف آب سایر کالاهای خانگی مانند شیرآلات، سردوش، فلاش‌تانک، کولرهای آبی و ماشین‌های ظرفشویی در دستور کار مرکز تحقیقات آب و فاضلاب موسسه تحقیقات آب قرار دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس