کد خبر 447320
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

نیروی هوایی مصر 8 فروند جنگنده اف 16 را از آمریکا تحویل گرفت.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، آمریکا  8 فروند جنگنده «اف-۱۶» را به ارتش مصر تحویل داد. سفارت واشنگتن در قاهره با انتشار عکسی اعلام کرد که این جنگنده‌ها به مصر تحویل داده شده است.

مصر جنگنده اف 16 تحویل گرفت+عکس

این 8 جنگنده اف 16 از نوع بلوک 52 هستند و به احتمال فراوان در عملیات بر ضد نیروهای تروریستی در صحرای سینا استفاده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساسان ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    ما هم ازینا میخوایم
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    جالبه تو این مدته تمام کشور های منطقه دارن هواپیما میخرن اون وقت ما فکر میکنیم موشک آچار فرانسه اس. با موشک میشه همه کاری کرد اما در حقیقت هیچ چیز مثل برتری هوایی به کار نمیاد. نیروی هوایی هم یه پدافند خوبه و هم یه آفند خوب. خیلی انعطاف پذیره و ماموریت های مختلف را در کوتاه ترین زمان انجام میده. امیدوارم پس از برداشته شدن تحریم ها شاهد باز سازی ناوگان هواییمون باشیم. واقعا حیفه. نیروی هوایی ایران کارآییش را در زمان جنگ ثابت کرد.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    ما قاهر داریم
  • شهرام ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    ایران تحریمه ... به خاطر همینه که هیچ جنگنده ای به ما نمیدن تازه بعد از توافق هسته ای باز باید 5 سال منتظر باشیم تا تحریم تسلیحاتی لغو بشه تا ما هم بتونیم جنگنده بخریم همش تقصیره مدودوف احمق بود اون هم پنج سال پیش در تحریم ایران با امریکا همکاری کرد بعدش امریکا روسیه رو دور زد الان خود روسیه رو هم امریکا تحریم میکنه.
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    ما ساخته ی دست استکبار رو نمیخوایم. ما یا خودمون میسازیم یا از کسانی میگیریم که داعیه ی سلطنت بر جهان رو نداشته باشند.
  • علیا ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    درسته دوست خوب. اگر میبینی موضوع موشکی انقدر در سطر اخبار هست دلیلش اینه که ما در بحث موشکی جزو برترین های دنیا به حساب میایم که البته ساخته ی خودمون بودن هم بزرگترین مزیت این بخش هست. وگرنه کسی نمیتونه از ارزش بالای نیروی هوایی مدرن چشم پوشی کنه. درضمن غربی ها که به ما جنگنده نمیدن. اون چیزی هم که مثلن چینی ها میدن با کیفیت مد نظر ما نیست. میمونه دو راه که یا خودمون بسازیم یا از روسها بخریم. از روسها سابقه ی خرید رو داریم. و البته در کنارش خودمون هم در حال تولید هستیم. ولی خوب هنوز مونده تا تولیدات خودمون به سطح مورد نیازمون برسه که انشالله خواهد رسید. درضمن توجه کن که با هواپیما نمیشه یک کشور مثل اسرائیل رو شخم زد. اما با موشک میشه. و مورد بعد اینکه نبرد اصلی روی زمین خواهد بود. فرض بر اینکه اعراب اومدند و به ایران از طریق هوایی حمله کردند و تا حدودی هم موفق شدند. خب بعدش که سپاه و ارتش با نیروی زمینی و موشک هاشون اونجاها رو شخم میزنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس