کد خبر 447038
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

شروع لیگ پانزدهم در مشهد مقدس حاوی نکات امیدوارکننده ای بود. نکاتی که اگر در دیگر بازی های لیگ هم در سایر نقاط اتفاق بیفتد، پس از مدت ها می تواند مجددا مردم فوتبال دوست ایران را به لیگ برتر کشورشان علاقه مند کند.

به گزارش مشرق، دست کم 2 سالی می شود که مردم ایران کمترین علاقه ممکن خود را به لیگ برتر کشورشان نشان می دهند. مشکلات فوق العاده زیاد و ریشه ای فنی، فرهنگی و اقتصادی که در لیگ برتر ایران وجود دارد، مردم را به شدت نسبت به آن دل زده کرده است. مردمی که هر هفته تمامی مسابقات معتبر اروپایی را به راحتی تماشا می کنند، طبیعی هم هست که در مقام مقایسه برآیند و کوچک ترین رغبتی برای دنبال کردن جدی لیگ ایران از خود نشان ندهند. با این حال اما اتفاقاتی که در بازی افتتاحیه لیگ پانزدهم در مشهد افتاد، حاوی نکات مثبتی بود. نکاتی که می تواند در ادامه لیگ فوق العاده امیدوار کننده باشد و در نهایت مجددا مردم علاقه مند به فوتبال را به جریان لیگ بازگرداند.

چگونه «مشهدی ها» ایران را به لیگ برتر امیدوار کردند؟
برای خبرنگارانی که دیروز راهی ورزشگاه ثامن الائمه مشهد شده بودند، سورپرایزهای زیادی اتفاق افتاد. اولین نکته پر شدن تقریبی ورزشگاهی بود که مدت ها از آخرین باری که در یک بازی  لیگ پر شده بود، می گذشت. دومین نکته نظم و ترتیبی بود که در روند بازی وجود داشت. نظم و ترتیبی که اتفاقا در مشهد همیشه یکی از مهم ترین نکات نایاب در حین برگزاری بازی ها محسوب می شد. مهم ترین نکته اما در این بین جو فوق العاده مثبت، سالم و پویای ورزشگاه ثامن بود. جوی که مشهدی ها دیروز در دیدار استقلال و سیاه جامگان رقم زدند، مدت هاست  در کمتر بازی مهمی  از لیگ برتر ایران اتفاق افتاده است.

با حضور تعداد قابل توجهی از هواداران استقلال تهران، پیش بینی جوی ملتهب همچون همیشه در سکوها می شد اما در عین ناباوریِ تمامی خبرنگاران حاضر در ورزشگاه، بازی دیروز با آرامشِ کاملِ روی سکوها، برگزار شد. هواداران هر دو تیم به شکلی غیر قابل باور مدرن شده، به تشویق بازیکنان و تیم خودی پرداختند و به ندرت پیش می آمد که شعارهایی توهین آمیز نسبت به تیم مقابل سر دهند. آن ها حتی نسبت به تماشاگران رقیب هم برخوردی غیر قابل باور نشان دادند. به جز 1 یا 2 صحنه که حتی در فوتبال روز دنیا نیز شاید اتفاق بیفتد، دیروز ورزشگاه ثامن شاهد رد و بدل شدن هیچ گونه شعار توهین آمیز تماشاگران نسبت به یکدیگر نبود. مسئله ای که به شدت تعجب همگان را در پی داشت. هواداران حاضر در ورزشگاه فقط و تنها فقط تمام توجه خود را معطوف به تیم و بازیکنان خودی کرده بودند که این امر اگر نگوییم بی سابقه، بدون شک در ورزشگاه های ایران کم سابقه بوده است. در بازی هایی که یک طرف آن استقلال و پرسپولیس بوده اند، همواره در شهرستان ها ورزشگاه ها فضایی  ملتهب و غیر قابل قبول را تجربه می کردند اما این بار مشهدی ها در افتتاحیه لیگ سنگِ تمام گذاشتند. در بازی دیروز شما اگر فرزند کوچک خود را به ورزشگاه می آوردید، برخلاف همیشه او می توانست بدون اینکه مجموعه ای از لغات جدید را یاد بگیرد، ورزشگاه را ترک کند!!

اتفاقات اولین پنج شنبه لیگ برتر ایران بسیاری را امیدوار کرده است.اینکه بازی های لیگ در حضور تماشاگران زیادی برگزار شود، اینکه نظم و ترتیب برگزاری بازی های قابل قبول باشد و مهم تر از همه فضای ورزشگاه ها نیز قابل قبول تر و مدرن تر شود.این ها مسائلی است که می تواند مردم را به دنبال کردن لیگ برتر ایران علاقه مند تر کند. در کنار این پارامترها اگر کیفیت فنی بازی ها نیز افزایش یابد، مطمئنا شرایط بهتر نیز خواهد شد.فعلا در اولین گام همه امیدوار هستیم. شاید پس از مدت ها بتوانیم لیگی را در کنار مردم شاهد باشیم....
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    0 0
    پرچم مشهد بالاست
  • حسین غلامحسینی ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    باسلام به تمام ملت ایران اسلامی ؛ من افتخارمیکنم مشهدی هستم ودر جوارحضرت رضا(ع) زندگی میکنم.نه تنها مردم مشهد می توانند خوب باشند مردم سراسرمیهن عزیزم هم اگربخواهند می توانند نظم وهمدلی را وخوب حرف زدن وحرفهای خوب زدن را رعایت نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس