پیکر مطهر دو شهید دیگر از شهدای غواص و خط شکن کربلای ۴ که در جریان تفحص در یک گور دسته جمعی با دستان بسته پیدا شدند، شناسایی شده و مشخصات آن‌ها اعلام می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پیکر مطهر دو شهید دیگر از شهدای غواص و خط شکن کربلای 4 که در جریان تفحص در یک گور دسته جمعی با دستان بسته پیدا شدند، شناسایی و مشخصات آن‌ها اعلام شد. این دو شهید متعلق به استان کرمان هستند که از طریق لشکر 41 ثارالله به جبهه‌های جنگ اعزام شدند. طی انجام مراحل شناسایی هویت شهدا، شهیدان «مهدی عبدالله زاده» و «محمدرضا طالبی زاده» بعد از گذشت 29 سال از شهادتشان، احراز هویت شدند و خبر شناسایی پیکر آن‌ها توسط هیأتی از بزرگان و مسئولین شهرستان به خانواده‌هایشان اعلام شد.

شهید مهدی عبدالله زاده متولد خرداد 1343 در شهرستان زرند کرمان است. او  عضو گردان 411 لشکر 41 ثارالله چهارم دی 1365 در عملیات کربلای 4 در جزیره ام الرصاص و در سن 22 سالگی به شهادت رسید. مراسم تشییع پیکر مطهر شهید مهدی عبدالله‌زاده 20 مردادماه جاری همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

شهید محمدرضا طالبی زاده سردری فرزند قنبر در 27 تیرماه 1345 در شهرستان چترود در استان کرمان متولد شد. پدرش قنبر، قالیباف بود و مادرش زهرا نام داشت. او به عنوان پاسدار به جبهه اعزام شد و در 4 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 4 و در جزیره ام الرصاص در سن 20 سالگی به شهادت رسید.

سرهنگ مهدی ابوالحسنی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: پیکرهای پاک 21 شهید غواص بیستم مرداد همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در کرمان تشییع خواهد شد. برخی از این شهدای عزیز شناسایی شده‌اند اما برخی هنوز گمنامند.

لشکر 41 ثارالله که اکثر اعضای آن را جوانان کرمانی تشکیل می‌دادند در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی در عملیات آبی و خاکی داشت و گردان‌های 408 و 410 این لشکر که متشکل از غواصان دریادل بود خط شکن چندین عملیات مهم بودند.

حسن عرب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران زرند نیز از شناسایی هویت 11 نفر از این شهدا خبر داد و گفت: شهدای شناسایی شده مربوط به شهرستان‌های کرمان، زرند، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، بم و بافت هستند و 10 شهید گمنام به رودبار جنوب برای تشییع و خاکسپاری منتقل می‌شوند.

28 اردیبهشت ماه پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در 26 خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم در تهران تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از 5 ساعت به طول انجامید. از یک ماه پیش تا کنون مراحل شناسایی هویت آنان در حال انجام است. هویت پیکر مطهر شهید «سید جلیل میری ورکی» خط شکن این عملیات اولین شهیدی بود که به واسطه مدارک کامل شناسایی هویش احراز و اعلام شد. او متولد ششم فروردین ماه سال 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران و اعزامی لشکر 25 کربلا بود که به‌عنوان خط‌شکن کربلای 4 در این عملیات به شهادت رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    خدایا خیلی زود میرسه روزی که ما رو با شهدا روبه‌رو میکنی، امتحان سختی ست، جوابی نداریم
  • علیرضا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    0 0
    لشگر ثارالله تشکیل شده از سه استان سیستان و بلوچستان هرمزگان و کرمان بود و تیپ غواصی لشگر علاوه بر گردانهای 408و410 گردان 422یازهرا شامل بچه های بندرعباس نیز می شد که مظلومانه در هیچ سند و مدرکی از این بچه ها نام برده نشده ضمنا یگان دریایی لشگرثارالله نیز توسط بچه های مظلوم بندرعباس و استان هرمزگان راه اندازی شد همچنین تنها معبری که در عملیات غرور آفرین کربلای پنج توانست خط دشمن را بشکند نیز توسط غواصان گردان 422یازهرای هرمزگان از لشگر41ثار الله اتفاق افتاد در صورتی که محورهای چپ و راست گردان لو رفته بودند و دشمن روی معبرشان آتش میریخت این بچه ها توانستند در سکوت کامل تا زیر پای بعثیها نفوذ کنند و در آخرین لحظات که معبر آنها نیز لو رفته و درگیری شروع شد به سرعت از دژ بالا رفته و با عراقیها به جنگ پرداختند و سایر معبر ها نیز با عقب کشیدن نیروها یشان از طریق معبر بچه های بندر به عملیات ادامه دادند این حقایق را می توانید از زبان فرمانده وقت لشگر حاج قاسم سلیمانی نیز بشنوید . علاوه بر این گمنامان هرمزگان در تنگه هرمز نیز در قالب تیپ ذوالفقار درگیریهای زیادی با آمریکا داشته اند و شهدای زیادی از جمله شهید دارا و رییسی را به انقلاب هدیه داده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس