کد خبر 445268
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

شــما می توانیــد با مطالعه و انجام این روش های ســاده، تجربه خوبی را از حضور در شبکه های اجتماعی داشته باشید و از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی تان جلوگیری کنید.

 به گزارش مشرق، اگر می خواهید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید و از به سرقت رفتن اطلاعات شخصی تان جلوگیری کنید به  این روش های ســاده توجه کنید.

* به صورت ناشناس ثبت نام کنید

ابتدا یک ایمیل جدید درست کنید. از هیچ یک از مواردی که باعث شناختن هویت شما می شود (از جمله نام و نام خانوادگی، سال تولد، یا کد پستی) در نشانی ایمیل جدید، یا پروفایل تان استفاده نکنید. با استفاده از این نشانی ایمیل جدید، صفحات رسانه ای اجتماعی را ایجاد کنید و فقط افرادی را که واقعا به آن ها اعتماد دارید اضافه کنید. همچنین از گذاشتن عکس های شخصی که به شناسایی شما کمک می کند خودداری نمایید.

* از رمز عبورهای مطمئن استفاده کنید

 رمز عبور را برای دسترسی هایی که دارید به روز رسانی کنید و مطمئن شوید که برای هر کدام، از رمز عبور مطمئنی استفاده کرده اید. برای ساختن یک رمز عبور مطمئن می توانید از ترکیب حروف (حداقل یک حرف بزرگ) و عدد استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که می توانید از کاراکترهای خاص (از جمله  $ # @ % !) نیز استفاده کنید. از رمز عبورهایی که به راحتی حدس زده می شود به هیچ وجه استفاده نکنید.

 * تنظیمات حریم خصوصی خودتان را ارتقاء دهید

هر رسانه اجتماعی، گزینه ای برای تنظیمات دارد که  شــما اجازه می دهد امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید. بنابراین با استفاده از آن شما می توانید فقط به دوستانتان، یا افراد خاصی اجازه بدهید که پست های شما و اطلاعات شخصی تان را  ببینند.هیچ وقت تصور نکنید که تنظیمات پیش فرض، به صورت محرمانه تنظیم شده است.


* از شناسه های مکان یابی استفاده نکنید

 تنظیمات مکان یابی را خاموش کنید و هرگز اطلاعات مکانی را که در آن می خواهید باشید (مثلا هنگام خارج شدن از شهر برای  تعطیلات) به اشتراک نگذارید. حتی مشخصات مکانی که معمولا برای خرید کردن به آنجا می روید با دیگران در میان نگذارید. این کار باعث می شود که مردم کارهای روزمره ای را که انجام می دهید پیدا کنند و درنتیجه می توانند مکانی را که شما قرار است به آنجا بروید پیش بینی کنند.

* اطلاعات شخصی تان را به اشتراک نگذارید

منظور از این اطلاعات، مواردی همچون شماره های بیمه اجتماعی، تاریخ تولد، شماره تلفن و اطلاعات بانکی است. سارقان هویت می توانند از اطلاعات شما استفاده کنند. اگر فردی از نظر قانونی به اطلاعات شما نیاز داشته باشد، راه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند با استفاده از آن ها با شما در ارتباط باشد.

* ارسال کردن ، دوباره ارسال کردن، لایک کردن

هیچ چیزی بر روی اینترنت به طور کامل امن نیست. هر کسی می تواند آنچه شما پست کرده اید ذخیره کند ، یا این که آن را با دیگران به اشتراک بگذارد. پس به خاطر داشته باشید مطلب یا عکسی را که  می خواهید ارسال کنید با دقت بیشتری انتخاب کنید. همیشه فرض کنید آنچه ارسال می کنید باقی خواهد ماند و حذف نمی شود. هیچ وقت عکس یا مطلب را درباره خودتان، خانواده تان یا دوستانتان که خود شما، یا آن ها تمایل ندارند عمومی شود ارسال نکنید. همیشه از  ارسال مطالبی که لحظه ای به ذهنتان خطور می کند اجتناب کنید، و این که از ارسال آنچه باعث پشیمانی و تأسف خوردن شما می شود خودداری کنید.

از عکس ها ومطالب شخصی محافظت کنید اگر شخصی مطالب یا عکسی ارسال کرده است که شما آن را دوســت ندارید به آن ها اجازه بدهید که بدانند این برای شما ناخوشایند است و از آن ها درخواست کنید که آن را بردارد. به صورت منظم بخش عکس های شخصی را چک کنید و ببینید که چه کســی آن را ارسال کرده است، همچنین صفحه نمایش خود را بررســی کنید و تمام آنچه در آن برچسب خورده اید، را ببینید. اگر فردی از حذف کردن چیزی که برای شما ناخوشایند است امتناع می کند، پس ضروری است تا او را بلاک کنید .

*مراقب کلیک کردن باشید

اگر بر روی لینک هایی که از محتوای آن خبر ندارید کلیک کنید، آگاه باشید که هکرها می توانند با استفاده از این روش وارد حساب کاربری شما شوند، یا این که می توانند ویروسی را از طریق آن پخش کنند. اگر فردی چیزی را برای شــما ارسال کرد و این فایل غیر طبیعی به نظر برســد، یا این که برای شما ناآشنا باشد، یک پیام برای آن ها ارسال کنید و از آن ها درباره این فایل توضیح بخواهید و به آن ها این فرصت را بدهید که فکر کنند که شـما  مطلع هستید که آن ها قصد هک کردن شما را داشتند. توجه داشته باشید که توانمند سازی به معنی این است که واقعیت ها را بدانید و آنچه برای شما بهترین است، انتخاب کنید. اگر شما احساس خوبی از رسانه های اجتماعی ندارید، بهتر است خود را برای ثبت نام در هر سایتی تحت فشار قرار ندهید.

منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس