یک اندیشکده آمریکایی نوشت راه حل سیاسی آمریکا و اعراب خلیج فارس برای حل بحران در سوریه و عراق کاملا متفاوت با راهکارهای ایران بوده و این کشور به شدت مخالف راه حل‌های آمریکا است.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «امریکن انتر پرایز» در تحلیلی نوشت توافق هسته‌ای آمریکا با ایران که سرو صدای زیادی به پا کرد شاید موجب این تفکر شود که ایران بهترین شریک واشنگتن برای نابود کردن داعش است اما این طرز تفکر دارای مشکلاتی است.

بر اساس این گزارش، راهبرد ایران در عراق و سوریه مهار داعش است و از سویی بازی پایانی ایران در سوریه و عراق علیه داعش در تضاد کامل با اهداف آمریکا در کشورهای یاد شده است.

امریکن انتر پرایز نوشت: در حالی‌که واشنگتن و تهران اشتراک مساعی ناچیزی را در نحوه تضعیف داعش دارند، در عین حال اهداف ایران تلاش برای بیرون راندن واشنگتن از منطقه و کوتاه کردن نفوذ عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس در خاورمیانه است.

این اندیشکده آمریکایی نوشت: راه حل سیاسی آمریکا و اعراب خلیج فارس برای حل بحران در سوریه و عراق کاملا متفاوت با راه کارهای ایران بوده و این کشور به شدت مخالف راه حل‌های آمریکا است.

در انتهای این مطلب آمده است: سیاستگذاران آمریکایی باید کاملا آگاه به واقعیت به آغوش کشیدن ایران به عنوان یک متحد به عنوان راهبرد آمریکا در مغلوب کردن داعش باشند و بدانند که ایران برای آمریکا داعش را مغلوب نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس