کد خبر 444841
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴

در پی قتل پزشک اردبیلی، سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با صدور بیانیه ای، از مسئولان امنیتی کشور درخواست کرد با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجازه ندهند سرمایه ‏های علمی کشور به این آسانی از دست بروند.

به گزارش مشرق، خبر قتل یکی از اعضای جامعه پزشکی اردبیل و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مرحوم دکتر اصغر پیرزاده متخصص داخلی و فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی، مایه تاسف و تاثر عمیق آحاد جامعه پزشکی کشور شد. سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ به نمایندگی از جامعه پزشکی پایتخت ایران اسلامی، این حادثه تاسف بار را به خانواده آن مرحوم و جامعه شریف پزشکی اردبیل تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو می‏ نماید.

بدون تردید اعضای جامعه پزشکی بخش مهمی از سرمایه ‏های علمی کشور به شمار می ‏آیند. سرمایه گذاری مادی و معنوی عظیمی از منابع متعلق به ملت صورت می‏ گیرد تا پس از سه دهه مجاهدت علمی یکی از فرزندان ایران اسلامی به عنوان یک پزشک فوق تخصص ماهر و باتجربه در عرصه ارایه خدمات درمانی به هم‏وطنان افتخارآفرینی کند. ضایعه فقدان یک پزشک فوق ‏تخصص را نمی‏ توان صرفا از دست دادن جان یک نفر قلمداد کرد بلکه در چنین موردی جان صدها نفر از بیمارانی که از خدمات درمانی آن پزشک محروم شده‏ اند نیز در معرض آسیب قرار می‏ گیرد. اگر راهبردمان برای دستیابی به اقتدار و توسعه و ثروت و رفاه جامعه تمرکز بر دانش است، تامین امنیت مادی و معنوی و صیانت از سرمایه‏ های علمی کشور از جمله جامعه پزشکی امری ضروری است. بر این اساس ضمن تاکید بر ضرورت بررسی دلایل و انگیزه ‏های قتل از سوی مراجع ذی‌ صلاح و اعلام آن، از مسئولان امنیتی کشور انتظار می‏ رود با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجازه ندهند سرمایه ‏های علمی کشور به این آسانی از دست بروند.   

با توجه به پیگیری مؤکد وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایران، از نهادهای مسئول برای پیگیری سریع و قاطع موضوع، اطمینان داریم جامعه فرهیخته پزشکی با خویشتن داری و بی ‏توجهی به شایعات و گمانه ‏زنی‏ ها اجازه نخواهند داد حاشیه ‏سازی‏ های غیرمسئولانه در فضای مجازی برای القای ناامنی و دلسردی در میان جامعه پزشکی، در روند ارایه  خدمات پزشکی به هم‏وطنان اختلالی ایجاد کند.    

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهندس ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    کاش اون موقع که پزشکان با اهمال کاری مریض ها را به کشتن میدهند و در خروج از اتاق عمل حتی حاضر به صحبت کردن با خانواده مریض هم نیستند هم آقایان نظام پزشکی بیانیه میدادند. دلیل این اتفاقات شکاف درامدی بسیار بسیار زیادی است که در اثر ضعف قوانین بین این جماعت با سایر مردم کشور اتفاق افتاده و هر روز آنها را نسبت به مردم جسور تر کرده است و موجب بی ادبی آنها در برخورد با مریض ها کرده است. کدام نخبه ما 7 برابر آلمان حقوق میگیرد که اینها میگیرند؟؟؟ در ثانی شریفترین جامعه در کشور معلمان هستند که شغل انبیا را دارند که آن هم متاسفانه در کشور ما با پزشکی اشتباه شده است. پزشک عمومی معادل فوق لیسانس است ولی درامد این 14 میلیون است اما آن یکی بیکار است و بدبخت به 1.200 هم راضی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس