کد خبر 444796
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶

مربی تیمهای پایه هامبورگ گفت: فکر می کنم پرسپولیس و هواداران با حضور برانکو امسال سال بسیار خوبی داشته باشند و مطمئنا یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی خواهند بود.

به گزارش مشرق، مهدی مهدوی کیا این روزها در آلمان حضور دارد و مشغول سر و سامان دادن به آکادمی تیم فوتبال هامبورگ است. به بهانه تولد 38 سالگی موشک هامبورگ با او گفت و گویی انجام شد که متن مصاحبه مهدوی کیا را در ادامه می خوانید:

- پیش از شروع مصاحبه تولدتان را تبریک می گویم.

ممنونم. هر سال که می گذرد پر است از خاطرات تلخ و شیرین بسیار. من خوشحالم که در ایران هنوز به فکرم هستند و با پیام هایی که برایم می گذارند تولدم را تبریک می گویند.

- چه خبر از آخرین وضعیت تیم های پایه هامبورگ؟

ما مشغول انجام تمریناتمان هستیم و آماده ایم تا از هفته دیگر تیم های رده 16، 17 و 19 سالمان کارشان را در رقابت های لیگ پایه آغاز کنند و امیدوارم با توجه به برنامه ریزی که صورت گرفته بتوانیم در این رقابت ها نتایج بسیار خوبی را کسب کنیم.

- آیا در فوتبال آلمان هم برای حضور بازیکنان از آنها تست گرفته می شود؟

اینجا بازیکنان از 7 سالگی شروع به تمرین می کنند و از رده های سنی خیلی پایین فوتبال خود را دنبال می کنند و بعد در ادامه روند کار تیمی اگر احتیاج به بازیکن باشد از تیم های دیگر بازیکن می گیرند و در طول این سال ها اگر بازیکنی خوب باشند آنها را حفظ می کنند و اگر نه آنها را از تیم کنار می گذارند و این است که یک فوتبال با سیستم بسیار مناسب در آلمان وجود دارد.

- از آکادمی کیا هم در تیم پایه های هامبورگ استفاده خواهید کرد؟

فعلا هیچ چیز مشخص نیست. هدف کلی ام این است بچه هایی که در ایران استعدادیابی کردم به اروپا بیاورم و به باشگاه های مختلف اروپایی ترانسفر کنم اما شرایط هنوز مشخص نیست و بستر کافی برای این موضوع فراهم نشده است.

- همچنان به دنبال مدرک مربیگری خود هستید؟

بله، اما متاسفانه قانون برای گرفتن مدرک مربیگری حرفه ای در آلمان تغییر کرده است و به این شکل که هر بار که یک مدرکی را می گیرید باید یک سال در یک تیم کار کنید و بعد به دنبال درجه بالاتری بروید. به همین دلیل یکی از اتفاقاتی که باعث شد به تیم های پایه هامبورگ بیایم برای مدرک مربیگری ام که ابتدا باید مدرک B را بگیرم، یک سال کار کنم، بعد به دنبال مدرک A بروم و بعد از یک سال به دنبال مدرک حرفه ای باشم.

- شرایط این روزهای پرسپولیس را پیگیری می کنید؟

من زیاد در جریان امور باشگاه پرسپولیس نیستم اما اخبار تیم سرخپوشان را همیشه پیگیری می کنم. امسال مطمئنا پرسپولیس با برانکو حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. او قبلا سرمربی من بوده و مطمئنم می تواند پرسپولیس را به روزهای اوجش بازگرداند.

- فکر می کنید برانکو دوباره می تواند بعد از سال ها پرسپولیس را قهرمان کند؟

روزی که برانکو برای قبول سرمربیگری تیم پرسپولیس به ایران آمد خودش تیم را نبسته بود و زمان زیادی نداشت. وی از فوتبال ایران شناخت زیادی دارد و نکته مهم این است که کارش را هم خوب بلد است. او امسال با برنامه خودش جلو رفت، بازیکنان دلخواهش را جذب کرد و توانست بدنسازی خوبی هم انجام دهد و فکر می کنم پرسپولیس و هواداران با حضور برانکو امسال سال بسیار خوبی داشته باشند و مطمئنا یکی از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی خواهند بود.

منبع: کاپ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس