کوهن اظهار داشت: دسترسی به سایت‌های مشخص شده به علاوه مکانیزمی برای دسترسی‌های منظم به برخی سایت‌ها و دیگر ظرفیت‌ها و اطلاعاتی که در دسترس ماست، تا حد معقولی به ما اطمینان می‌دهد.

به گزارش مشرق، شبکه‌ ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد، دیوید کوهن، معاون سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه در نشست امنیتی موسسه آسپن گفت: اگر ایران تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای را زیر پا بگذارد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا می‌توانند این موضوع را بفهمند.

کوهن افزود: جامعه اطلاعاتی ‌آمریکا اطمینان معقولی دارند که مفاد توافق هسته‌ی ایران و گروه 1+5 جلوی تخلف غیر قابل کشف تهران از تعهداتش را می‌گیرد.

معاون سازمان سیا با اشاره به دسترسی‌هایی که در این توافق برای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فراهم شده است تصریح کرد: دسترسی به سایت‌های مشخص شده به علاوه مکانیزمی برای دسترسی‌های منظم به برخی سایت‌ها و دیگر ظرفیت‌ها و اطلاعاتی که در دسترس ماست به ما تا حد معقولی اطمینان می‌دهد که اگر ایران بخواهد تعهداتی را که برنامه جامع اقدام مشترک امضاء کرده است زیر پا گذارد، ما آن را کشف خواهیم کرد.

کوهن ادامه داد: بنابراین ارزیابی ما این است که برنامه جامع اقدام مشترک به خوبی ما را قادر می‌کند تا انحراف ایران از محدودیت‌هایش در خصوص غنی‌سازی و دیگر عناصر این توافق را کشف کنیم.

بر اساس این گزارش، جیمز کلاپر، رییس اطلاعات ملی آمریکا نیز ساعاتی پس از این اظهارات کوهن گفت که توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از نقطه نظر اطلاعاتی خوب است اگر چه هیچ توافقی نمی‌تواند اطمینان 100 درصدی به آمریکا بدهد که سرویس‌های اطلاعاتی همه چیز را می‌بینند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس