صومعلو گفت: در شهرهاي کوچک و شهرهاي جديد مي توان با 30 تا 40 ميليون تومان واحدي را خريداري کرد؛ مثلا در هشتگرد و پرديس يک واحد 70 متري را مي توان با 40 ميليون تومان خريداري کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، ابوالفضل صومعلو معاون وزير مسکن و شهرسازي درباره احتمال تاثير افزايش وام خريد مسکن بر قيمت ملک، اظهار داشت: افزايش 10 درصدي وام خريد مسکن تاثير چنداني بر قيمتها ندارد، البته اين طرح براي افرادي است که براي پس انداز خود برنامه ريزي دارند و و چون براساس برنامه ريزي بلند مدت صورت مي گيرد، هيچ گونه تاثير منفي بر بازار مسکن ندارد.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا شما هم معتقد هستيد که با اين وام نمي توان مسکن خريداري کرد، افزود: در شهرهاي کوچک و شهرهاي جديد مي توان با 30 تا 40 ميليون تومان واحدي را خريداري کرد؛ مثلا در هشتگرد و پرديس يک واحد 70 متري را مي توان با 40 ميليون تومان خريداري کرد.

ثبات قيمت مسکن در سال 90
صومعلو درباره تاثير کاهش سود سپرده هاي بانکي بر قيمت مسکن و اجاره بها گفت: برداشت ما اين است که چون تعداد واحدهاي ساخته شده افزايش يافته و دولت مصمم به ساخت واحدهاي بيشتر است، اگر در خرداد و شهريور ماه واحدهاي بيشتري به متقاضيان تحويل داده شود حتما در کنترل قيمتها نقش زيادي خواهد داشت.

معاون وزير مسکن با بيان اينکه قيمت مسکن در سال 90 افزايش نخواهد يافت، تصريح کرد: اجاره بها هم اگر از نظر رواني کنترل شود از بازار مسکن تبعيت مي کند و افزايش نخواهد يافت.

وي درباره تاثير سود سپرده ها بر اجاره بها گفت: اين موضوع کلي نيست و به عقيده بنده، تعدادي از موجران، مستاجران خوب را ترجيح مي دهند و به همين جهت اجاره را افزايش نمي دهند و ترجيح مي دهند مستاجر در خانه آنها بماند، اما تعدادي از صاحبخانه ها به تبع تورم اجاره بها را بالا مي برند که با اجراي بسته اجاره بها از افزايش قيمت جلوگيري مي شود.

صومعلو در پاسخ به اين پرسش که متقاضيان اجاره با متقاضيان مسکن مهر متفاوت هستند و برخي از مستاجران تمايلي به زندگي در مسکن مهر ندارند، گفت: هدف دولت کمک به اقشار ضعيف جامعه است و آن دسته از افرادي که خانه خود را اجاره مي دهند و يا مي فروشند تا در مسکن بهتري زندگي کنند شامل طرح مسکن مهر نمي شوند.

250 هزار مسکن مهر ملکي

وي درباره مسکن مهر ملکي اظهار داشت: تاکنون 250 هزار واحد مسکن مهر ملکي در کل کشور ساخته شده که پيشرفت خوب و غير منتظره اي به شمار مي رود، زيرا در فاصله کوتاه زماني اين تعداد از تسهيلات مسکن مهر استفاده کردند.

معاون وزير مسکن و شهرسازي افزود: در اين طرح زمين براي صاحب آن است که مالک زمين خانه اي را مي سازد و محدوديتي هم در زير بنا ندارد اما افراد ساکن در آن بايد واجدين شرايط مسکن مهر باشند.

صومعلو تصريح کرد: در مسکن مهر ملکي بهاي زمين در تمامي مسکن سرشکن مي شود و در نهايت زمين هم در سند به نام متقاضي مي شود.

عدم همراهي بانکها در طرح اجاره به شرط تمليک
معاون وزير مسکن در پاسخ به اين پرسش که اين شرايط به طرح اجاره به شرط تمليک شباهت دارد، گفت: در اجاره به شرط تمليک زمين به قيمت کارشناسي محاسبه مي شد اما در اين طرح زمين قيمتي ندارد و هم اکنون اجاره به شرط تمليک تمام شده و ساخت مقداري هم که باقي مانده بود با استفاده از تسهيلات مسکن مهر به پايان رسيد.

وي تعداد واحدهاي اجاره به شرط تمليک در کشور را 120 هزار واحد عنوان کرد و گفت: يکي از دلايلي که باعث شد اجاره به شرط تمليک به موقع تمام نشود عدم همراهي بانکها با اين طرح بود.

در حذف وام صنعتي سازي از بسته پولي 90 اشتباه شده

معاون وزير مسکن در پاسخ به اين پرسش که حذف وام صنعتي سازي در بسته پولي سال 90 از روي عمد بوده يا نه، افزود: به عقيده ما اشتباهي در اين تصميم صورت گرفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس