کد خبر 444318
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از آغاز مذاکرات با شرکت‌های روسی خبر داد و گفت: محور این مذاکرات توافق بر روی تهاتر محصولات پتروشیمی و انواع کالا است.

به گزارش مشرق، احمد مهدوی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح تهاتر محصولات پتروشیمی، فرآورده های پلیمری ایران با انواع کالا و تجهیزات روسی، گفت: در طول چند هفته گذشته چندین هیات مذاکره کننده ایرانی و روسی به تهران و مسکو سفر کرده اند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اعلام اینکه روسیه اخیرا درخواستی برای آغاز تهاتر انواع کالاهای مورد نیاز ایران با محصولات پتروشیمایی شده است، تصریح کرد: شرکت‌های روسی برای واردات انواع محصولات پتروشیمی همچون اوره، متانول و اکثر فرآورده های پلیمری از ایران اعلام نیاز کرده اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون طرح تهاتر کالا و پتروشیمی بین شرکت‌های ایرانی و روسی عملیاتی و نهایی نشده است، اظهار داشت: علاوه بر این، شرکت‌های روسی در پیشنهاد دیگری خواستار واردات محصولات پتروشیمی از ایران و صادرات آن به سایر کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای بلوک شرق شده اند.

مهدوی با یادآوری اینکه در حال حاضر کشورهای روسیه، آسیای میانه و مرکزی و حوزه قفقاز یکی از بازارهای صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران است، خاطرنشان کرد: حتی در صورت لغو کامل تحریم‌ها و ازسرگیری صادرات پتروشیمی به اروپا، بازهم صادرات پتروشیمی ایران به چین، هند، آسیای میانه و مرکزی، جنوب و جنوب شرق و شرق آسیا با کاهش روبرو نخواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس