کد خبر 444110
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که کاخ سفید در مراحل نهایی طرح مربوط به بستن زندان گوانتانامو قرار گرفته است.

 به گزارش مشرق، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در سخنانی تصریح کرد: دولت آمریکا در واقع در مراحل نهایی پیش نویس طرحی قرار دارد که به صورت ایمن و مسئولانه زندان گوانتانامو را تعطیل کند و این طرح را به کنگره ارائه دهد.

باراک اوباما زمانی که در سال 2009 میلادی به ریاست جمهوری آمریکا رسید، بستن این زندان جنجالی را یکی از مهمترین اولویت های خود اعلام کرد ولی طرح اوباما برای تعطیلی زندان گوانتانامو بارها با شکست روبرو شده است. کنگره با انتقال زندانیان این بازداشتگاه به خاک آمریکا مخالفت می کند.

سخنگوی کاخ سفید افزود: این مساله چیزی بوده است که مقام های امنیت ملی ما فرصت زیادی را برای کار روی آن صرف کرده اند چرا که یکی از اولویت های رئیس جمهور بوده است. فعالیت این مرکز در کوبا، استفاده موثر از منابع دولتی به شمار نمی رود. این یک کار پیچیده است ولی ما به پیشرفت های زیاد و مهمی دست یافته ایم.

دولت کوبا نیز با ادامه فعالیت پایگاه دریایی آمریکا در جزیره گوانتانامو مخالفت کرده است. آمریکا و کوبا اخیرا پس از 54 سال با افتتاح سفارتخانه، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را از سرگرفته اند.

برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا روز دوشنبه در واشنگتن خواستار بازگرداندن جزیره گوانتانامو به خاک کوبا شده است.واشنگتن طی سال های اخیر به کندی تعدادی از زندانیان گوانتانامو را به کشورهای خود یا یک کشور ثالث منتقل کرده است.

آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد که 6 زندانی یمنی گوانتانامو به عمان منتقل شده اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس