کد خبر 443947
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

ماه ها است که با نزدیک شدن منطقه ی نبرد به این دره، اهالی آن نقشی محسوس و استراتژیک در پشتیبانی همه جانه از خطوط مقدمِ نبرد «حزب الله» بر عهده گرفته اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، منطقه ی موسوم به «دره‌ی بُقاع» در شرق «لبنان»، سرسبزترین بخش این کشور بوده و بارورترین خاک این سرزمین را دارا است. اکثریت قاطع ساکنان «دره ی بقاع» را شیعیان تشکیل می دهند که در میان اهالی لبنان به عنوان سرسخت ترین جنگاوران شیعی شناخته می شوند. جمله ای منسوب به سید حسن نصرالله است به این مضمون که: «ساکنان جنوب لبنان، دندان های دشمن را در دهانش خرد کردند، اما اگر متجاوزان به بقاع می رسیدند، خودشان هم می دانند که اهالی این منطقه، به کمتر از قطع کردن دستانشان راضی نمی شوند». 

طی سه سال گذشته، با توجه به نبرد با «مزدوران سعودی» و «پیروان اسلام آمریکایی» در «سوریه»، جوانانِ «دره ی بُقاع»، موثرترین مجاهدانی هستند که در یگان های «مدافع حرم» در کشور مزبور، مشغول جهاد و مقاومت می باشند. ماه ها است که با نزدیک شدن منطقه ی نبرد به مرزهای شرقی «لبنان»، اهالی «بقاع» نقشی محسوس و استراتژیک در پشتیبانی همه جانه از خطوط مقدمِ نبرد «حزب الله» بر عهده گرفته اند.

تصویری که پیش رو دارید، گروهی از بانوانِ منطقه‌ی «بقاع» را به ثبت رسانده است که مشغول آماده سازی بسته های غذایی برای رزمنده گان مقاومت در جبهه ی «قلمون» می باشند. عکسی که برای ایرانیان میان سالريال یادآور صحنه هایی مشابه در سال های دفاع مقدس است:

عکسی خاطره انگیز از «بانوان دره سبز»

عکسی خاطره انگیز از «بانوان دره سبز»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • 313 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    شادی روح بلند مرتبه همه شهدا صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    ممنون مشرق
  • از تبریز ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    شادی روح بلند مرتبه همه شهدا صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس