کتاب «دلنوشته‌های یک شهردار در سالهای دور» که توسط عباس جلالی گردآوری و به همت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به چاپ رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «دلنوشته‌های یک شهردار از سال های دور» دست نوشته های «محمود شریف همایون» در حوزه مدیریت شهری است و فعالیت های دوران تصدی وی بر شهرداری را روایت می کند. این کتاب به همت عباس جلالی ظرف مدت سه سال گردآوری شده است.

این کتاب در چاپ اول 1600 نسخه تنها برای شهرداری های سراسر کشور به چاپ رسیده است.

 محمود شریف همایون مردی از تبار اهل علم که در سال 1270 در تهران زاده شد. در دارالفنون درس خواند. در سال 1325 قمری با پسر میرزا نصرالله خان منشی، صدراعظم وارد کار انتخابات انجمن‌های بلدی شد تا کاشف السلطنه رییس انجمن بلدیه و نخستین شهردار تهران بشود. در سال 1291 خورشیدی به عنوان مترجم راهی فرانسه شد. سه سال در پاریس ماند و علوم اداری خواند. در بازگشت به ایران، وارد دستگاه حکومتی قاجاری شد. ریاست نواقل اصفهان و رییس اداره تحدید تریاک گردید. وی شهردار چندین شهر از جمله بابل، بندرگز، آباده، کازرون و اصفهان بود و نخستین شهرداری بود که یادداشت‌هایی از خود به جا نهاده تا نسل‌های بعدی بتوانند از آن آزموده‌ها درس بگیرند. محمود شریف همایون خطرهای بسیاری را به جان خرید تا نهادی به نام بلدیه یا شهرداری برای شهرها و شهروندان نهادینه بشود.

در ادامه این مراسم از کتابخانه دیجیتال سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور نیز رونمایی شد. در مرحله نخست این کتابخانه در اختیار شهرداری های سراسر کشور قرار می گیرد.

درحال حاضر 108 عنوان کتاب در حوزه‌های تخصصی شهرداری‌ها از جمله حمل و نقل، عمران شهری، شهرسازی، مالی و اداری، خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی در این کتابخانه قابل دسترس است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس