"در اوج نبرد به منطقه‌ای می‌رسد که سرزمین کشاورزی بود و محصول زمین خربزه و هندوانه، او به همراه دیگر رزمندگان گرسنه و تشنه به آن محل می‌رسند. بچه‌ها از میوه‌ها برداشته و به ایشان تعارف می‌کنند، اما از آنها نمی‌خورد."

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم گرامیداشت شهید ابومنتظر المحمد آوی مسئول عملیات سپاه بدر عراق و از فرماندهان ارشد مدافع حرم عصر امروز 30 تیر ماه 94 در حسینیه کاظمینی‌ها برگزار شد.

این مراسم با حضور سردار قاسم سلیمانی، سردار ذوالقدر، حجت‌الاسلام پناهیان، سفیر عراق در ایران، اعضای مجلس اعلای عراق، اعضای مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان کشوری عراق و لشگری ایران برپا شد.

حجت‌الاسلام پناهیان در این مراسم با اشاره به مجالس یادبود شهیدان گفت: در مجلس شهید فقط به منظور تسلی دادن بازماندگان حاضر نمی‌شویم بلکه هدف مهم ما بهره‌گیری از نور و فیوضات بی‌پایان شهید و بهره‌برداری از شفاعت او نزد خداوند است. امکان ندارد که شهید دوستانی را که در مجلس او شرکت می‌کنند مورد عنایت لطف خود قرار ندهد. محبت شهید نسبت به کسانی که سر مزار او حاضر می‌شوند افزون است و به همین دلیل محل دفن شهید زیارتگاه است. کسانی هم که در مجلس یادبود او حاضر می‌شوند مورد این مهربانی قرار خواهند گرفت. برعکس مجالس ختم که مومنین برای خانواده متوفی هدیه برده و فاتحه می‌خوانند مجالس شهدا برای کسانی که در آن شرکت می‌کنند هر روز پر رونق‌تر از گذشته است. یادگارهای شهدای دفاع مقدس ما نیز امروز بعد از 30 سال این امر را تایید می‌کند.

وی افزود: در مجلس شهیدی حضور داریم که از السابقون السابقون بود و در معرکه جهاد می‌درخشید. کسی که در زمان دولت خبیث صدام به عنوان رزمنده‌ای نستوه داخل خاک عراق با رژیم صدام می‌جنگید و در مدت بعد از اشغال عراق توسط نیروهای غربی نیز به عنوان نیرویی که در خط مقدم نبرد می‌کند با دو ویژگی ولایتمداری و اهل اطاعت از پروردگار می‌جنگید. از او خصوصیات مختلفی را نقل می‌کنند به عنوان مثال در اوج نبرد به منطقه‌ای می‌رسد که سرزمین کشاورزی بود و محصول زمین خربزه و هندوانه، او به همراه دیگر رزمندگان گرسنه و تشنه به آن محل می‌رسند. بچه‌ها از میوه‌ها برداشته و به ایشان تعارف می‌کنند، اما از آنها نمی‌خورد گرچه همه می‌دانند مردم دوست دارند رزمندگان از این محصولاتشان استفاده کنند، ولی او تقید شدیدی در رضایت مردم داشت.

پناهیان در ادامه تصریح کرد: روحیه ولایت‌پذیری این شهید بی‌نظیر بود و همه یقین داشتند وقتی فرمان رهبری برسد ایشان می‌گوید بقیه جوانب منفی و مثبت مد نظر نیست و باید پیش رفت. در میدان رزم با اینکه بسیاری پیش می‌آمد که مجروح هم می‌شد اما همیشه در خط مقدم حاضر بود. فرمانده همه یگان‌ها و عملیات بود اما جلوتر از دیگر رزمندگان در خط مقدم بود. در مقطعی خاطره‌ای درباره ایشان شنیدم که وقتی یک وسیله انتحاری به سمت خاکریز نیروهای مقاومت مظلوم عراق می‌آید خیلی‌ها فکر می‌کردند ماشین با مهمات برای انفجار آماده است و با این انفجار افراد بسیاری را در شعاع زیادی از بین خواهد برد اما ابومنتظر به عنوان فرمانده با اینکه نیروهای زیادی تحت امر خود داشت سلاح را از یکی از رزمنده‌ها گرفته و شخصا به سمت ماشین انتحاری می‌رود حتی از خاکریز هم عبور می‌کند. راننده آن وسیله را می‌زند بدون آنکه وسیله منفجر شود و اینگونه از خطری بزرگ جلوگیری می‌کند. ما امروز چنین شخصیتی را از دست داده‌ایم کسی که فرماندهان ارشد عراقی می‌گویند در همین چند روز جای خالی او حس شده است.

وی با اشاره به تاثیر حضور شهدا بعد از شهادتشان در میدان نبرد گفت: شهادت واقعا از دست دادن نیرو نیست. شهید در مجموعه سرداران و در شمار لشکرهای نامرعی امام زمان حضور دارد و خدا می‌داند که حضور رحمانی او در منطقه چه می‌کند. تک تک شهیدان دفاع مقدس ما الان در منطقه حاضرند و یاری آنها در میادین جنگ حس می‌شود. کلمه احیاء در آیه قرآن مربوط به شهدا بی‌تردید معانی مختلفی دارد. یکی از آن معانی این است که شهید در این عالم اثر دارد و اموات یعنی کسانی که در این دنیا دیگر اثری ندارند. همه پیروزی‌های منطقه از شام گرفته تا لبنان و عراق و یمن به مدد شهدا شکل می‌گیرد  اینها جزو واقعیت‌هایی است که باید در عالم مورد توجه قرار گیرد امروز ابومنتظر برای همه جاودانه شده است. مقام معظم رهبری فرمودند شهدا مظهر قدرت ایران اسلامی هستند.

پناهیان افزود: به امید خدا این سخن می‌بایست اعتقاد راسخ ما شود. الان در منطقه رزمندگان فعالیت می‌کنند و به توفیقاتی می‌رسند و باید خبر داشته باشند که شهدا انصار آنها هستند. خدا را شکر می‌کنیم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داد. اگر ذره‌ای عقل و درایت و فهم شعور در اداره کنندگان کشورهای استکباری مثل آمریکا وجود داشت آنها بعد از اشغال عراق آنجا را آباد کرده و به آنها امنیت می‌دادند تا مردم عراق را به خودشان جذب کنند تنها اگر عراق را ناامن نمی‌کردند و اجازه می‌دادند خود عراقی‌ها ممکلتشان را آباد کنند. الان محبوبیت آمریکایی‌ها در منطقه بالا بود. نه تنها عراق بلکه اگر آمریکا افغانستان را در حمله خود آباد می‌کرد آنها نیز ارادت پیدا می‌کردند. اما دشمنان ما از احمق‌ها هستند و نمی‌دانند که مکتب مردمی که زائر اباعبدالله الحسین را در اربعین تکریم می‌کند و همه هستی خود را به او تقدیم می‌کند چیست و نمی‌داند اگر به آنها حمله کند بچه‌هایشان شیرمرد خواهند شد. نمی‌دانم مذاکره کنندگان ما حواسشان بود که با احمق‌ترین احمق‌های عالم مذاکره می‌کنند.

پناهیان با اشاره به کلام معصومین در مورد دشمنان ادامه داد: کلام معصوم غلط نیست و ائمه معصومین ناصحیح سخن نگفته‌اند. حماقت آنها امروز در منطقه مشهود است و اوضاع امروز منطقه با هیچ عقلی جور در نمی‌آید. چرا داعشی‌های دون و تکفیری‌های پلید اینگونه جنایت می‌کنند و سر می‌برند. چرا حتی غیر شیعیان و غیر مسلمانان را هم علیه خود شورانده‌اند؟ چون بناست پشت سر حضرت مهدی (عج) مسیح حاضر شود و شیعیان و مسلمانان دنیا به دنبال او. تازه ابتدای یادواره‌های شهید ابومنتظر است. او چقدر تکثیر خواهد شد؟ آیا اگر ابومنتظر را به شهادت نرسانده بودند اینقدر مشهور می‌شد؟ این مژده فتح برای ماست. خدا را در معادلات خود در نظر بگیرید از اول انقلاب و قبل از آن حضرت امام (ره) یگانه و ولی بودند در اینکه آنچه را که امام در مورد خدا در نظر می‌گرفت کسی نمی‌توانست مانند او در نظر بگیرد. اما با خدایش پیروز شد و ملت ما را هم پیروز کرد و دست ملت را هم گرفت و ملت ما پیروزی را مرهون اعتقاد به خدای امامش می‌دادند. 15 سال قبل از خرداد 42 یعنی سال‌ها قبل از پیروزی سال 57، امام در اولین اطلاعیه قیام با اشاره به آیاتی از قرآن نوشتند این قیام برای خدا بود که حضرت موسی (ع) کلیم‌الله را با یک عذاب پیروز کرد. نصرت الهی را در نظر بگیرید.

وی افزود: خدایا شاهد باش که امروز شیعه و سنی در کنار هم جنگیدند. تو شاهدی مردم شام و یمن و عراق دین تو را نصرت کردند و تو نیز نصرت خود را بر این مردمان فرود بیاور. مردم عراق و منطقه حدیث معروفی را خوب می‌دانند که آن را یادآوری می‌کنم. در روایت داریم خدا دعای مظلومان را وقتی مستجاب می‌کند که تعدادشان از ظالمان کمتر باشد ولی اگر تعدادشان بیشتر باشد دعایشان بیشتر نخواهد شد، بلکه اقدامشان مورد نظر، نصرت و لطف خدا قرار خواهد گرفت. از کسانی که در دوران دفاع مقدس در میادین جنگ حاضر بودند می‌پرسم آن زمان که جوان بودید و می‌جنگیدید باور می‌کردید در طول 20 یا 30 سال تعداد نفرات جبهه حق از تعداد نفرات جبهه باطل اینقدر بیشتر شود؟ ما امروز تعدادمان بیشتر است. ما در افغانستان، پاکستان و عراق حضور داریم دیگر بین ما مرز مکتب و مذهب نیست. مسیحی، شیعه و سنی همه اهل مقاومت هستند. بعضی از دشمنان آنقدر ترس دارند از اینکه بگوییم احتمال دارد ظهور حضرت مهدی (عج) نزدیک باشد. از همین جمله هم وحشت می‌کنند. جهان عوض شده این قدرت لایزال حق است که ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس