کد خبر 443743
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

آموزش غیرحضوری تدبر در قرآن با محوریت جزء 30 قرآن کریم در طرحی با عنوان «تقرب» به همت اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار می‌شود. نام‌نویسی در این طرح تا پایان مردادماه ادامه دارد.

 به گزارش مشرق، با توجه به لزوم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه تدبر در آیات قرآن کریم توسط آحاد مردم و اینکه هر فردی باید قرآن را درک و در آیات آن تدبر کند، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با همکاری مؤسسه تدبر در قرآن و سیره و برخی دیگر از نهادهای قرآنی از جمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آستان قدس رضوی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اقدام به برگزاری دوره غیرحضوری تدبر در قرآن در قالب طرح ملی «تقرب» کرده است.

شرایط شرکت در طرح ملی «تقرب»

همچنین با توجه به برگزاری طرح ملی اولوالالباب، به‌عنوان طرحی ویژه برای آموزش حضوری «تربیت مربی تدبر در قرآن» و با توجه به اینکه برخی از علاقه‌مندان شرایط حضور در دوره‌های تربیت مربی را ندارند، طرح ملی آموزش غیرحضوری تدبر در قرآن کریم با محوریت جزء 30 قرآن کریم به‌صورت مجازی طراحی و برنامه‌ریزی‌شده است.

آشنایی با تدبر در آیات 37 سوره از سوره‌های قرآن کریم، آشنایی با مبادی و مبانی تدبر در قرآن، انس روزافزون با قرآن کریم، افزایش بهره‌وری و فهم آیات قرآن کریم برای عموم مردم را می‌توان از اهداف این طرح برشمرد.

دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، حداقل 16 سال سن و همچنین توانایی صحیح خوانی قرآن کریم از جمله شرایط عمومی شرکت‌کنندگان در این دوره است.

بر اساس این گزارش، تمامی مراحل آموزش و آزمون طرح ملی تقرب با محوریت تدبر در جزء 30 قرآن کریم، به‌صورت مجازی و ثبت‌نام دوره از دو طریق ارسال عدد 14 به سامانه پیام کوتاه موسسه تدبر در قرآن و سیره به شماره (30005915) و یا تکمیل فرم ثبت‌نام در پورتال اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت صورت می‌گیرد.

این دوره به‌صورت کاملاً رایگان برگزار خواهد شد و تنها هزینه ارسال پستی بسته‌های آموزشی از متقاضیان دریافت می‌شود.

همچنین در پایان دوره از داوطلبان آزمون تستی غیرحضوری و بر مبنای محتوای بسته‌های آموزشی اخذ خواهد شد. این آزمون از طریق آدرس ایمیل ثبت‌شده در فرم ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

حداقل نمره قبولی این آزمون 12 است و در صورت عدم احراز امتیاز قبولی، متقاضیان تا یک نوبت مجاز به تکرار آزمون خواهند بود؛ رتبه‌بندی گواهی‌نامه فراگیران نیز بر اساس امتیاز اخذشده صورت می‌گیرد.

مهلت ثبت‌نام در دوره‌های آموزش مجازی قرآن

در پایان دوره 45 روزه این طرح گواهینامه دوره آموزش غیرحضوری تدبر در قرآن کریم و مورد تأیید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و موسسه تدبر در قرآن و سیره صادر می‌شود.

 ثبت‌نام این دوره از سه‌شنبه 30 تیرماه آغازشده و تا پایان مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، همچنین دوره آموزشی نیز از اول مردادماه آغاز خواهد شد و افراد از زمان ثبت‌نام به مدت 45 روز فرصت دارند خود را برای آزمون پایانی آماده سازد. به‌عبارت‌دیگر، محدودیتی برای اخذ آزمون هماهنگ در روز و موعد مقرر وجود ندارد و متقاضیان از زمان آغاز فرآیند ثبت‌نام به مدت 45 روز این دوره غیرحضوری را خواهند گذراند.

متقاضیان می‌توانند جهت رفع ابهامات و سؤالات خود از طریق سایت موسسه (قسمت ارسال پرسش) یا سامانه پیامکی (30005915) یا تماس با شماره (05138536771-05138542218) اقدام کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس