کد خبر 443611
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۰

سناتور جمهوریخواه آمریکایی با اشاره به قرارداد جدید تسلیحاتی بین روسیه و عربستان، این توافق را نشانه ای بر کاهش سطح رواط ریاض-واشنگتن دانست.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جان مک کین» اظهار داشت: برنامه عربستان سعودی برای خرید سلاح های روسی، نشانه ای از تضعیف روابط ما با مهم ترین متحدمان در خلیج فارس است.

وی که در موسسه ای در هادسون سخنرانی می کرد، گفت: آنچه سعودی ها به ما می گویند این است که آنها تصور می کنند باید راه خود را بروند زیرا دیگر نمی توانند به ما تکیه کنند.

روسیه و عربستان سعودی در حاشیه نمایشگاه بین المللی اقتصادی سن پطرزبورگ سال ۲۰۱۵ درباره طرح هایی در زمینه قراردادهای آتی تسلیحاتی با یکدیگر گفتگو کردند. عادل الجبیر در آن زمان به خبرنگاران گفت که هیچ چیزی نمی تواند مانع این کشور برای خرید سیستم های دفاعی روسی شود.

مک کین با انتقاد شدید از سیاست های دولت اوباما در قبال کشورهای حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: روابط ما با متحدانمان در خلیج فارس راهی طولانی را پیموده تا به نقطه ای رسیده که امروز روسیه و عربستان سعودی وارد قراردادهای تسلیحاتی برای اولین بار در تاریخ شده اند.

طبق اعلام موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکلهم سوئد، عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ میلادی با ۱۷ درصد افزایش بودجه نظامی خود قصد دارد تا در حدود ۸۰ میلیارد دلار تسلیحات خریداری کند. عربستان به طور سنتی یکی از مشتریان اصلی تسلیحات تولید شده توسط آمریکا و کشورهای اروپایی است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس