کد خبر 443531
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی و ارزیابی پیش‌نویس قعطنامه 2231 در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور عراقچی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جزئیات جلسه این کمیسیون در بعدازظهر امروز (30 تیرماه) خبر داد.

وی در بیان جزئیات این جلسه اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که به موجب طرح صیانت از دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران مسئول ارائه گزارش در خصوص روند اجرای برجام شناخته شده، ضمن بحث پیرامون کلیات برجام، استراتژی کمیسیون را برای نظارت بر روند اجرای برجام ترسیم کرد.

نقوی حسینی با اشاره به جلسه علنی امروز و ارائه گزارش ظریف و صالحی پیرو مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: به دنبال جلسه علنی صبح امروز که وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی «برجام» و «قطعنامه» اخیر شورای امنیت را مورد بحث قرار دادند، کمیسیون امنیت با دعوت از آقای عراقچی قطعنامه 2231 را مورد بررسی عمیق‌تر قرار داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این جلسه ابتدا اعضای کمیسیون سؤال‌های مختلفی را درباره این قطعنامه و برجام به عنوان دغدغه اصلی مطرح و پس از آن آقای عراقچی به آنها پاسخ داد.

وی ادامه داد: معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه (عراقچی) دغدغه اعضای کمیسیون را منطقی خواند و از نمایندگان خواست پیش از آنکه وارد جزئیات شویم باید به کلیات کار توجه شود.

نقوی حسینی لغو تحریم‌ها، ادامه غنی‌سازی، ادامه فعالیـت‌های هسته‌ای، لغو قطعنامه‌های شورای امنیت، خارج شدن ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و غیر امنیتی کردن ایران را از دیگر موارد مطرح شده از سوی عراقچی برشمرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص قطعنامه 2231 مطرح کرد، باید توجه داشت که صدور زودهنگام این قطعنامه مثبت تصور می‌شود چرا که صدور آن از مصوبات برجام است.

به گفته نقوی حسینی این قطعنامه از سوی عراقچی مثبت ارزیابی شد.

وی خاطرنشان کرد: در این قطعنامه چون قطعنامه پیشین لغو می‌شود از «رابطه نوین با ایران» سخن به میان می‌آید و ماهیت صلح‌آمیز فعالیت هسته‌ای ایران را تأئید می‌کند از این رو مثبت ارزیابی می‌شود.

سخنگوی امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: به گفته آقای عراقچی برای ارزیابی خوب از برجام و قطعنامه 2231 باید ابتدا قطعنامه‌های پیشین مطالعه و سپس برجام و قطعنامه جدید مطالعه شود تا بتوان درباره آنچه اتفاق (مثبت) افتاده بهتر قضاوت شود.

وی سفرهای نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جهت نظارت بر کار سفارتخانه‌ها را از دیگر موارد مطرح شده در این کمیسیون اعلام کرد و گفت: این سفرها از چند ماه پیش در چارچوب شرح وظایف این کمیسیون جهت نظارت بر عملکرد سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج شروع شد.

نقوی حسینی در پایان از جزئیات بیشتر این سفر توضیح داد و بیان کرد: مرحله اول این بازدیدها انجام شده و اکنون مرحله دوم آن آغاز شده است؛ تا کنون سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در بیش از 30 کشور مورد بازدید قرار گرفته و گزارش آن به کمیسیون ارائه شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    برادران محترم ديگرايشان سخنگوي كميسيون امنيت ملي نيست لطفا خبرتان رااصلاح نماييد
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    آقای نقوی دیگر سخنگوی کمیسیون اممینت ملی مجلس نیست . این اشتباه از سایت مشرق بعید است که نداند وی دیگر سخنگو نیست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس