کد خبر 443337
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

مقامات کره جنوبی هرگونه انعقاد پیمان امنیت نظامی با ژاپن را رد کردند.

به گزارش مشرق، در پی تلاش های اخیر رهبران دو کشور برای رایزنی در باره انعقاد پیمان امنیتی نظامی رهبران سئول امکان انعقاد چنین توافقی را رد کردند.

تاداشی میاگاوا رئیس دفتر امنیتی وزارت دفاع ژاپن بمنظور برگزاری کنفرانس سالانه در باره انعقاد توافق امنیتی نظامی با کره جنوبی هفته گذشته با همتای خود در سئول دیدار کرد.

این در حالی است که دیدار وی از سئول تلاش برای از سرگیری گفتگوهای مربوط به انعقاد توافق اطلاعات نظامی و امنیتی بین دو کشور توصیف می شود.

کیم مین سئوک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی بدون ارائه جزئیات در باره نشست رهبران که پشت درهای بسته انجام شد، دیدار رهبران نظامی و دفاعی دو کشور را در راستای گفتگوها و تبادل اطلاعات رسمی بین مقامات دو کشور خواند وهرگونه گفتگوهای مربوط به توافق همکاری های نظامی و امنیتی بین سئول و توکیو را رد کرد.

در پی اعتراض شهروندان کره جنوبی علیه مقامات کشورشان در باره گفتگوهای محرمانه با مقاماتی که استعمارگران سابق این کشور توصیف شده اند، تلاش های رهبران دفاعی و نظامی دو کشور در باره انعقاد توافق همکاری های نظامی و دفاعی دو کشور در سال 2012 در دقایق پایانی خود با بن بست روبرو شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس