کد خبر 443133
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۵

کریستین ساینس مانیتور نوشت: «توافق هسته‌ای موجب می‌شود سعودی‌ها برای کسب امتیازات بیشتر در عرصه‌های رقابت و منازعه منطقه‌ای، از جمله سوریه و یمن، به تکاپو بیفتند.

به گزارش مشرق، روزنامه ایران در شماره امروز سه شنبه در ستون دیگه چه خبر خود نوشت:

سفر وزیران خارجه و اقتصاد ایتالیا به تهران
در پی توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی، وزیران خارجه و اقتصاد ایتالیا به منظور بهبود روابط دوجانبه به تهران سفر می‌کنند. به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری ایتالیا (آنسا)، «پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه و «فدریکا گوئیدی» وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا 13 مرداد در رأس هیأتی برای سفری دو روزه عازم تهران خواهند شد. جنتیلونی سفر آتی خود به تهران را از طریق شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد.

طرح  ضربتی عربستان در واکنش به توافق هسته‌ای
کریستین ساینس مانیتور نوشت: «توافق هسته‌ای موجب می‌شود سعودی‌ها برای کسب امتیازات بیشتر در عرصه‌های رقابت و منازعه منطقه‌ای، از جمله سوریه و یمن، به تکاپو بیفتند و تلاش کنند این کار را تا پیش از برداشته شدن عملی تحریم‌های ایران انجام دهند. در این زمینه، اولویت نخست ریاض، یمن است که در ماه‌های اخیر، سعودی‌ها درگیر جنگی فرسایشی در این کشور شده‌اند.» به گزارش تابناک، این روزنامه افزود: «در بعد نظامی، این رویکرد عربستان سعودی شامل به کار بردن نیروهای ویژه زمینی در یمن و نیز احتمال استفاده از نیروی هوایی خودش و کشورهای همسو در منطقه علیه سوریه است. سعودی‌ها در گذشته نیز تمایل خود را برای اعزام نیروی زمینی به یمن اعلام کرده بودند؛ اما اکنون که توافق هسته‌ای ایران حاصل شده، با توجه به نوع واکنش ریاض به این توافق، می‌توان انتظار داشت که چنین امری محقق شود.»

وضعیت پرونده «جیسون رضائیان»
وکیل مدافع جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست با بیان اینکه «جلسه بعدی دادگاه موکلم هنوز مشخص نشده است»، گفت: «جلسه بعدی، احتمالاً جلسه آخر است و دفاع آخر از موکلم گرفته می‌شود.» به گزارش  تسنیم، «لیلا احسن جیسون» افزود: «البته در جلسات گذشته فقط موکلم دفاع کرد و من هنوز دفاعیات خود را ارائه نکردم. در جلسه بعدی علاوه بر اخذ آخرین دفاع از جیسون، من نیز دفاعیات خود را ارائه خواهم کرد.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر متهمان این پرونده نیز در جلسات قبلی از خود دفاع کردند یا خیر؟ گفت: «تاکنون فقط برای موکل من جلسه دادگاه برگزار شده است و برای دیگر متهمان پرونده، جلسه‌ای برگزار نشده است. متأسفانه رسانه‌ها این موضوع را اشتباه منعکس می‌کردند.» بنابراین گزارش، جیسیون رضائیان، خبرنگار واشنگتن ‌پست به‌همراه همسرش (یگانه صالحی)  و یک نفر دیگر،  روز 31 تیر سال 93 در تهران دستگیر شدند که همسر وی و متهم دیگر بعد از مدتی با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند اما جیسون رضائیان همچنان در بازداشت است. شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، مسئولیت رسیدگی به پرونده جیسون رضائیان را برعهده دارد و تاکنون نیز سه جلسه دادگاه در پنجم و هجدهم خرداد و بیست و دوم تیر امسال برگزار شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • خان محمد علی آقا ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    سعودیها علاوه بر هراس نسبت به قدرت ایران به آن حسادت میکنن
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    سعودي ها غلط مي كنند
  • جوادي ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    عربستان سعودي حالا حالا ها بايد آه بكشد . نادان ها زورشان به ايران نمي رسد دق دليشان را سر مردم بيگناه يمن و سوريه و عراق و لبنان در مي آورند . غافل از اين كه دشمن آنها جهلشان است نه ايران . به هر صورت نظام وهابي و صهيونيست ها با يكديگر و همزمان با هم ، نابود خواهند شد آنهم توسط خودشان و سياست هاي غلطشان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس