کد خبر 442923
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

چیروی ایتالیایی چند سال پیش درباره یکی از جودوکاران مطرح ایرانی معتقد بود مانند «لیمویی است که عصاره ندارد»، حال به نظر می‌رسد این حرف چیرو درباره یکی دیگر از ستاره‌های جودو هم صدق می‌کند!

به گزارش مشرق، در حالی‌که جودوی ایران این روزها با نمایش قابل‌قبول سعید ملایی کمی از انتقادها فاصله گرفته اما باز هم اصرار به استفاده از امیر قاسمی‌نژاد دست رسانه‌ها را برای انتقاد باز می گذارد.

بعد از موفقیت ملایی و محجوب در رقابت‌های مغولستان و کسب 2 مدال برنز، این‌بار تیم 2 نفره جودو متشکل از ملایی و قاسمی‌نژاد در مسابقات جایزه بزرگ روسیه عملکرد موفقی نداشت.

سعید ملایی پس از یک پیروزی مقابل جودوکار قزاق در مصاف با نماینده آلمان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عملکرد سعید در وزن -81 کیلوگرم در مسابقات اخیر به گونه‌ای بوده که می‌شود از این شکست او چشم‌پوشی کرد و کماکان می‌توان ملایی را نقطه قابل اتکای جودوی ایران دانست.

در سوی دیگر امیر قاسمی‌نژاد مطابق انتظار در دور نخست مقابل نماینده لیتوانی شکست خورد و به راحتی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

این دومین بار پیاپی است که قاسمی‌نژاد در میادین بین‌المللی در همان بازی ابتدایی با شکست تاتامی را ترک می‌کند تا ثابت شود اصرار به حضور او در وزن جدید اشتباه بوده است.

اگر به 5 سال پیش برگردیم  یاد یک جمله جالب از "چیرو" سرمربی سابق ایتالیایی تیم ملی جودو می‌افتیم که مقابل خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا نامدارترین جودوکار وقت تیم‌ملی را از اردو کنار گذاشته این جمله را به کار برد«از لیمویی که عصاره ندارد توقعی نداشته باشید.»

حال قاسمی‌نژاد راهی را می‌رود که ممکن است پل‌های پشت سر را هم خراب کند یا مدیران فدراسیون کمک کنند که وی نتواند حتی به عقب برگردد تا همان جودوکاری باشد که از وی توقع می‌رفت.

جودوی ایران نه بیمار است، نه بی استعداد؛ فقط مدیران این رشته راه را گم کرده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر مسیر بازگشت را پیدا کنند حتی با مدد گرفتن از منتقدان و قدیمی‌های این رشته...

با این اوصاف به نظر می‌رسد عملکرد قاسمی‌نژاد بی‌شباهت  با صحبت "چیرو" نیست و وی شایستگی زیادی برای کنار گذاشته شدن از تیم‌ملی جودو دارد تا ماندن به عنوان ملی‌پوشی شکست خورده!

در روزهایی که امثال رودکی و میران برای بازگشت به تاتامی سخت مشغول تمرین هستند، بها دادن به استاد حذف زود هنگام تصمیم درستی به نظر نمی‌آید!
منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس