کد خبر 442769
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

در جدیدترین تحولات میدانی شهرک الزبدانی ارتش سوریه و مقاومت حزب‌الله جاده شام و تپه بقین را آزاد کردند. این در حالی است که تمام عناصر یک گروه مسلح خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

به گزراش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله لبنان در چارچوب عملیات آزادسازی شهرک «الزبدانی» در جنوب منطقه القلمون و 45 کیلومتری شمال غربی دمشق موفق شدند، موفقیت‌های چشمگیری را محقق کنند.

به گفته یک منبع میدانی سوری نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله کنترل کامل «جاده شام» و «تپه بقین» در 3 کیلومتری جنوب زبدانی را در دست گرفتند.

جاده شام و مزارع اطراف آن یکی از مهمترین راه‌های امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح از الزبدانی به سمت منطقه «بردی» در جنوب شمرده می‌شود.

این منبع آگاه سوری افزود: به موازات این عملیات، دیگر یگان‌های ارتش سوریه و مقاومت حزب الله نیز در راستای عملیات‌اشان در دشت الزبدانی موفق شدند، مناطق جدیدی را آزاد کنند و ده‌ها تروریست مسلح را از پای درآورده و زخمی کنند.

در میان کشته‌های این عملیات افرادی همچون محمود نقرش و طارق حافظ از سرکردگان گروه‌های مسلح منطقه نیز مشاهده می‌شوند.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله سیزدهم ماه جاری میلادی طی عملیاتی نظامی الزبدانی را از محور جنوبی از مناطق اطراف آن جدا کرده و راه اصلی این شهرک به شهرک «مضایا» را مسدود و به سمت میدان برق و مسجد الهدی و خیابان الحقل الاصفر در محور جنوبی این شهرک پیشروی کنند که منتهی به تحکیم مواضع آنها در دو کوی السلطانی و الجمعیات شد.

این منبع میدانی سوری با بیان اینکه درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله با عناصر مسلح رخ داد، تصریح کرد که دست‌کم 20 تروریست هنگام فرار از عرصه درگیری‌ها کشته شدند که وابسته به دو گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره و احرار شام بودند.

از سوی دیگر، کمینی که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله در یکی از نقاط شهرک زبدانی نصب کرده بودند، منجر به کشته شدن دست‌کم 40 تروریست و زخمی شدن ده‌ها تروریست دیگر شد.

ضربات وارده به گروه‌های تروریستی تکفیری در زبدانی چنان سنگین بود که پایگاه‌ها و صفحات اینترنتی وابسته به این گروه‌ها نیز به آن اذعان کرده و مجبور شدند، دست‌کم نام 50 تروریست کشته شده را اعلام کنند که در میان آنها چندین سرکرده و فرمانده میدانی مانند ابراهیم الدالاتی، أحمد جهاد جمعة، أحمد فایز التل، عماد أبو ماجد، مرشد مخیبر أبو حشیش و محمد أحمد نعمة مشاهده می‌شود.

این درحالی است که منابع میدانی سوری تاکید کردند که تمام عناصر یک گروه تروریستی به همراه تجهیزات نظامی و سلاح‌هایشان خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

از اولین ساعات بامداد امروز (دوشنبه) نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله عملیات نظامی گسترده‌ای را در تمام محورهای الزبدانی با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی و یگان توپخانه ارتش سوریه که مواضع و مقرهای گروه‌های مسلح را هدف گرفته‌اند.

منابع محلی در این خصوص خاطر نشان می‌کنند که بسیاری از عناصر مسلح وابسته به جبهه النصره با تراشیدن محاسن خود و تغییر چهره تلاش می‌کنند، خود را به عنوان اهالی منطقه جلوه دهند و به نحوی از الزبدانی فرار کنند.

نقشه زیر محاصره گروه‌های مسلح تروریستی در الزبدانی را نشان می‌دهد:

 جاده شام و تپه بقین به کنترل ارتش سوریه درآمد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس