منابع آگاه فلسطینی گزارش دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سما، منابع آگاه گفتند که بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با محمود عباس، فرا رسیدن عید سعید فطر را به وی تبریک گفت.

این منابع گفتند که نتانیاهو به عباس ابلاغ کرد که اسرائیلی ها به تحقق صلح و تلاش جدی برای دستیابی به صلح دائمی در منطقه تمایل دارند.

این در حالی است که هفته پیش یک سایت اسرائیلی فاش کرد که طی ماه‌های گذشته دیدارهای محرمانه بین نمایندگان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و برخی مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان بوده است.

بر اساس این گزارش، در این دیدارها در نهایت درباره پایان دادن به تنش‌های بین دو طرف توافق شده و طرف فلسطینی نیز برای عدم مراجعه به سازمان ملل به شرط آرام شدن روند شهرک سازی در کرانه باختری، متعهد شده است.

بر پایه این گزارش، دو طرف درباره اتخاذ تصمیماتی با هدف توقف تنش‌ها  از جمله ارائه تسهیلات به فلسطینیان در ماه رمضان، ارائه برخی تسهیلات به منظور بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینیان و اعطای اجازه برای تجهیز سلاح دستگاه‌های امنیتی فلسطین به توافق رسیدند.

مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر آوریل سال گذشته پس از گذشت 9 ماه مذاکره تحت نظارت آمریکا، متوقف شد و دلیل آن هم مخالفت اسرائیل با آزادسازی مرحله چهارم اسرای قدیمی فلسطین بود و پس از توقف مذاکرات، تشکیلات خودگردان فلسطین به 15 معاهده و توافقنامه بین المللی پیوست.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    من از محمود عباس بیشتر از نتانیاهو متنفرم ، اگر محمود عباس را دست من میدادند او را در دیگ پر از آب جوش مینداختمش کثافت ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس