سایت وزارت خارجه انگلیس گزارش داد تحریم ها و محدودیت های اتحادیه اروپا درخصوص تجارت با ایران همچنان پابرجاست.

به گزارش مشرق، در اطلاعیه به روز شده وزارت امور خارجه انگلیس آمده است بازرگانان انگلیسی باید تضمین دهند از همه نظام تحریم ها تبعیت می کنند و باید به دنبال تذکرات حقوقی مستقل باشند.

توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی در ابتدا تاثیری بر تخفیف تحریم های هدفمند بر اساس طرح مشترک اقدام موقت ۲۰۱۳ نخواهد داشت. کالاهای بشردوستانه نظیر دارو همچنان معاف از تحریم هستند. تخفیف تحریم ها بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ حاصل شد به صورت مرحله ای اجرا می شود و اولین مرحله آن زمانی رخ می دهد که ایران همه اقدامات توافقی را درباره برنامه هسته ای اش صورت دهد و آژانس بین المللی انرژی اتمی این مسئله را تایید کند.
این امر چندین ماه به طول می انجامد اما این جدول زمانی توسط ایران اداره می شود به محض آنکه راستی آزمایی آژانس درباره اقدامات ایران تکمیل شد، تخفیف تحریم های مالی و اقتصادی جامع آغاز می شود. تحریم های مرتبط با منع اشاعه هسته ای باقی می ماند تا جامعه بین المللی درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران اطمینان حاصل کند. اگر ایران به تعهداتش عمل کرد و تحریم ها روند معکوس درپیش گرفت،

دولت انگلیس به بخش مالی و اقتصادی برای استفاده از فرصت های به وجود آمده و ارتقا سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور کمک می کند. تصمیمات تجاری بنگاههای اقتصادی انگلیس از جمله اینکه با ایران تجارت داشته باشند یا خیر، به دولت ارتباطی ندارد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    ازروباه انتظار حیله گری وحقه بازی داریم.نه پرواز کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس