فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه سی‌وپنجم نیروی دریایی ارتش در شرایط دریایی بسیار خراب و با قدرت هفت به تنگه باب‌المندب در انتهای خروجی خلیج عدن رسیده است.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب الله سیاری با اشاره به ماموریت ناوگروه سی‌وپنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ناوگروه مذکور شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس به طرف خلیج عدن سفر کرده است.

وی ادامه داد: ناوگروه سی‌وپنجم در شرایط دریای بسیار خراب و با قدرت هفت به تنگه باب‌المندب در انتهای خروجی خلیج عدن رسیده است.

سیاری در ادامه به نامگذاری مناطق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: منطقه یکم دریایی امامت بندرعباس، منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک، منطقه سوم دریایی نبوت در کنارک و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) در شمال کشور نامگذاری شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از نامگذاری تیپ‌های این نیرو خبر داد و بیان کرد: چهار تیپ نیروی دریایی ارتش امام حسین(ع)، حضرت رسول اعظم (ص)، حمزه سیدالشهدا (ع) و مسلم‌بن‌عقیل (ع) نامگذاری شده است.

 وی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور روسیه، تصریح کرد: با دعوت فرمانده نیروی دریایی کشور روسیه به این کشور سفر داشتیم و سه موضوع را پیگیری کردیم.

سیاری شرکت در اجلاس پنج جانبه با حضور فرماندهان نیروی دریایی کشورهای حاشیه خزر در مورد تامین امنیت این دریا را نخستین موضوع دانست و تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم در مورد تامین امنیت دریای خزر انجام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ملاقات با برخی از فرماندهان نیروی دریایی کشورها موضوع دوم سفر به کشور روسیه بود، خاطرنشان کرد: دیداری با فرمانده نیروی دریایی پاکستان داشتیم و تعامل خوبی به وجود آمده است.

وی بازدید از نمایشگاه دوسالانه روسیه را سومین موضوع در سفر به این کشور عنوان کرد و یادآور شد: 42 کشور جهان در نمایشگاه مذکور شرکت کردند و جمهوری اسلامی ایران نیز در نمایشگاه حضور داشت.

سیاری با بیان اینکه کشورها امکانات و فناوری‌های جدید شناورهای سطحی، زیر سطحی، انواع مهمات و وسایل پروازی خود در نمایشگاه مذکور را به نمایش گذاشتند، یادآور شد: فردی که در نیروی دریایی خدمت می‌کند آشنایی با فناوری روز دنیا برای او خوب است و توان خود را با دیگران مقایسه می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: به لطف خداوند در مقایسه‌ای که بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها انجام شد نشان‌دهنده توان بسیار بالا و خوب ایران است و رشد چشمگیری در ارتقای فناوری‌ها داریم.

وی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن در تمام مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش، بیان کرد: برنامه‌های بسیار خوب قرآنی در سطح نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

سیاری به برگزاری مراسم محفل انس با قرآن به صورت خودجوش و ساده در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: در جلسه‌های قرآنی تمام افراد به‌دنبال نزدیک شدن به قرآن و استفاده از آموزه‌های نور هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایمان و تقوا را از آموزه‌های قرآنی خواند و تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی و راهنما است و هر قدر تقوای افراد بالاتر باشد بصیرت‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در نیروهای مسلح باید همیشه آمادگی مقابله با تهدید دشمن وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز آمادگی با تهدید دشمن تنها یک جهت ندارد و درگیر تهدید سخت و نرم هستیم.

سیاری بر آمادگی مقابله با تهدید نرم و سخت دشمن تاکید کرد و گفت: امروز دشمن راهبرد جنگ نرم را در دستور کار قرار داده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نرم به‌دنبال تغییر سبک زندگی افراد در جامعه است، یادآور شد: دشمن می‌خواهد هویت ما را از بین ببرد.

وی تغییر سبک زندگی به‌ویژه در خانواده‌ها و جوانان را از اهداف دشمن در جنگ نرم دانست و اظهار کرد: آموزه‌های قرآنی راهکار مقابله با تغییر سبک زندگی در جامعه است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس