وزیر خارجه انگلیس که در جمع نمایندگان پارلمان این کشور صحبت می‌کرد ضمن اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت بسیار مطمئن است ایارن به تعهداتش در توافق عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، یورونیوز «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه بریتانیا که تا دیروز در محل مذاکرات هسته‌ای ایران و1+5 حضور داشت، امروز در مجلس عوام این کشور به ارائه گزارش در خصوص جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 پرداخت.

بر اساس این گزارش، هاموند ابتدا مدعی شد که برجام تمام راه‌ها را به سوی دست‌یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، خواهد بست و در ادامه تاکید کرد مطمئن است ایران به تعهداتش در توافق عمل می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس در جای دیگری از سخنانش گفت «برآورد ما این نیست که ایران تسلیحات هسته‌ای گسترش داده است.» فیلیپ هاموند تصریح کرد «ایران کشوری کاملا متفاوت از کره‌شمالی است.»

هاموند هم‌چنین گفت دستاورد بزرگ، به دست آوردن اقداماتی است که در راستای دوستی میان ایران و عربستان باشد.

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد امیدوار است در مورد توافق هسته‌ای ایران «اسرائیل خردمندانه‌تر و واقع‌بینانه‌تر عمل کند.»

وی ادامه داد «اسرائیل چطور توافقی را می‌پسندند؟ پاسخ به این سوال این است که اسرائیل نمی‌خواهد هیچ توافقی با ایران انجام بگیرد. اسرائیل می‌خواهد [ایران] به طور دائمی در رکود باشد. اما این نه خواست منطقه و نه خواست ما است.» قرار است وی فردا (پنج‌شنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل دیدار کند.

هاموند افزود «من به خوبی مطمئنم که ایران به تعهداتش در توافق عمل می‌کند.» وی در ادامه گفت رابطه خوبی میان مذاکره کنندگان ایرانی و ظریف در حال شکل گیری است. هاموند هم‌چنین خاطرنشان کرد که «روسیه نقش کاملا سازنده‌ای در مذاکرات هسته‌ای ایران ایفا کرد.»

وزیر خارجه انگلیس در جمع نمایندگان بریتانیا در پارلمان هم‌چنین تاکید کرد ایران و انگلیس خواسته‌های مشترکی برای شکست داعش و مسایل مربوط به سوریه و یمن دارند.

وی هم‌چنین گفت «لندن و تهران برای بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در دو کشور تا زمان حل مسایل فیمابین، متعهد هستند.» وی اظهار امیدواری کرد دو کشور تا پایان سال میلادی، سفارت‌خانه‌هایشان را بازگشایی کنند.

هاموند ادامه داد «هرچه تعداد ایرانیان و انگلیسی‌هایی که میان دو کشور سفر می‌کنند بیشتر شود، فهم دو ملت از یکدیگر بیشتر می‌شود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    معلوم نیست چه دسته گلی به آب داده اند که این خارجی ها اینقدر خوشحالند
  • ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    دمت گرم هاموند ایول داری هرچند انگلیسی هستی اما اینجارو خوب اومدی مااچ
  • مختار ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    جوری صحبت کرده که احساس کردم وزیر خارجه عراق یا لبنان هست! انشاالله این دروغ ها راست باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس