رئیس مجلس از مذاکرات هسته‌ای به عنوان دستاوردی مطلوب برای ملت یاد کرد و گفت: امیدواریم که مذاکرات دستاوردهای بسیاری برای مردم داشته باشد و امیدواریم که جمع بندی صورت گرفته در مرحله اجرا نیز به خوبی محقق شود.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی امشب در گردهمایی کارکنان آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد:‌ امروز مذاکرات هسته‌ای توفیقی برای ملت ایران داشته و بعد از سال‌ها به نتیجه رسیده است و در این زمینه باید از وزیر خارجه و تیم دولت تشکر کنیم چرا که وقت کافی گذاشته و مسائل را مورد بررسی قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف فراز و نشیب در مذاکرات هسته‌ای مشاهده شده است بیان کرد: در این دوره با تلاش صورت گرفته حرکت نتیجه‌بخشی انجام شده و امیدواریم این حرکت مشکلات پیچیده کشور را حل کند و برنامه‌ها تنظیم شده به خوبی اجرایی شود.

رئیس مجلس از مذاکرات هسته‌ای به عنوان دستاوردی مطلوب برای ملت یاد کرد و گفت: امیدواریم که مذاکرات دستاوردهای بسیاری برای مردم داشته باشد و امیدواریم که جمع‌بندی صورت گرفته در مرحله اجرا نیز به خوبی محقق شود.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه معلمان و فرهنگیان از اقشار زحمت‌کش جامعه اسلامی هستند اظهار کرد: امیدواریم در ماه مبارک رمضان به برکت رحمت‌های الهی نعمت و برکت ویژه قسمت فرهنگیان شود.

وی اضافه کرد: با وجود سختی‌هایی که برای تامین منابع در بخش آموزش و پرورش وجود دارد اما مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تاکنون گام‌های مناسبی در راستای آموزش و تربیت دانش آموزان قمی انجام داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجموعه آموزش و پرورش مقوله مهمی را پیگیری می‌کند تصریح کرد: این سازمان باید مشکلات بسیاری را تحمل کند اما با توجه به دستاوردهایی که در استان قم شاهد بودیم می‌توانیم بگوییم در استان قم مسئولان استانی عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته‌اند.

وی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: مسئولان کشوری نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه دارند اما گاهی کاستی‌های کشوری مانع از توجه‌ها می‌شود؛ موضوع آموزش و پرورش در نزد مسئولان کشوری به عنوان یک رکن توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

لاریجانی یادآور شد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند که برای تامین منابع آموزش و پرورش حرکت‌های لازم را انجام دهند اما مشکلاتی در کشور وجود دارد به همین علت باید کمی نسبت به کاستی‌ها توجه کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در جامعه اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد مطرح کرد: میان نیازهای کشور و ظرفیت آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی وجود ندارد در صورتی که اگر به آموزش‌های فنی توجه داشته باشیم می‌توانیم به نتیجه مطلوب‌تری برسیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف باید به سمت گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد و در این زمینه باید مسئولان مختلف استانی و ملی همکاری داشته باشند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم نیز بر گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید دارد ابراز کرد: تعریف آموزش و پرورش در نظام‌های توسعه دنیا بسیار با اهمیت است زیرا اطلاعات گسترده‌تری در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرند و استفاده از ابزارهای نوین گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید خود را برای تحولی جدید آماده کند عنوان کرد: ظرفیت‌های مناسبی در آموزش و پرورش جامعه اسلامی وجود دارد و مسئولان ملی برای استفاده از این ظرفیت‌ها همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس