بیلدربرگ هیچ بیانیه ای منتشر نمی کند و هیچ تصمیم‌گیری ندارد. تمامی مسائل مطرح شده در اجلاس محرمانه باقی می‌ماند و اعضا نمی‌توانند آن را فاش کنند. برخی تحلیلگران این اجلاس را، اجلاس واقعی سران دنیا می‌دانند.

جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشارگروه بین‌الملل مشرق - به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی،‌ شاید در وهله اول نوعی خیال‌پردازی به نظر برسد اگر بگوییم بزرگترین نشست سالانه تصمیم‌سازان جهانی که در درازمدت بر روی شرکت ‌کنندگان تأثیرگذار است،‌ با فقدان پوشش رسانه‌ای مواجه شده است. این اتفاق در اقدامی شبیه به توطئه‌ای روی ‌داده است. نشست بزرگ بیلدربرگ در منطقه تلفس بوشین در رشته کوه های آلپ در کشور اتریش از روزهای پنجشنبه تا یکشنبه گذشته با مشارکت 131 شخصیت مطرح در دنیای سیاست و نخبگان فکری و بازرگانی که همگی آنها غربی بودند، برگزار شد. شرکت در این اجلاس برای سایر تمدن‌ها نظیر کشورهای عربی و چین و روسیه ممنوع است.

تأسیس این اجلاس به سال 1945 میلادی برمی‌گردد، زمانی که سیاست‌مداران و متفکران در هتل بیلدربرگ واقع در شهر وست بربیک هلند به دعوت امیر برنهار گرد هم آمدند تا اوضاع جهانی بعد از جنگ جهانی دوم را بررسی کرده و سیاست‌های بین‌المللی و راهکارهای کاهش تنفر عمومی اروپایی‌ها از آمریکا را ترسیم کنند. این نشست بسیار محرمانه برگزار می‌شد و بیشتر شبیه آژانس امنیت ملی بود که از اوایل دهه 50 قرن گذشته میلادی فعالیت می‌کرد. آمریکا موجودیت این نشست را در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون در دهه 90 قرن گذشته میلادی به رسمیت شناخت.

مسئولان این اجلاس همواره در مورد آن سکوت می‌کنند و مشکل است تا قبل از سال 2000 اخباری از آن به رسانه‌ها درز کرده باشد،
اما در دوره گسترش اینترنت و انتشار برخی کتب در مورد این اجلاس، مسئولان آن مجبور شدند به صورت نسبی افکار عمومی جهان را نسبت به برگزاری آن مطلع کنند تا بتوانند اتهامات مطرح شده در مورد توطئه بر ضد جهان در این اجلاس را مهار نمایند. سیاست باز اجلاس مذکور تنها منحصر به انتشار لیست دعوت‌شدگان و طرح برخی مسائل مطرح شده در این نشست بود.

جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشار

در این نشست تنها کسانی دعوت می‌شوند که یکی از ویژگی‌های زیر را داشته باشند: مدیران شرکت‌های چند ملیتی، سیاست‌مداران شاغل در مناصب مهم و قادر به تأثیرگذاری در سیاست سازی‌ها یا سیاست‌مدارانی که احتمالاً در آینده مسئولیت مهمی را برعهده خواهند گرفت. همچنین مسئولان برخی مؤسسات نظامی نظیر ناتو و اصحاب پرنفوذ رسانه ای که مؤسسات تبلیغاتی را در اختیار دارند یا روزنامه‌نگاران مؤثر بر افکار عمومی در این نشست حضور دارند. همچنین برخی کارشناسان مسائل مختلف نظیر تروریسم یا اسلام نیز به این نشست دعوت می‌شوند.

در سال جاری به عنوان نمونه از اروپایی‌هایی که در این نشست حضور دارند می‌توان به دعوت آلن ژوپیه نخست وزیر اسبق فرانسه اشاره کرد که یکی از مهم‌ترین افراد مدنظر برای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور در آینده است. همچنین پدرو شانتس دبیر کل حزب لیبرال اسپانیا که نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور است نیز به این اجلاس دعوت شده بود. با توجه به اهتمام بین‌المللی نسبت به تحولات مرتبط با جنبش‌های افراطی‌گرای اسلامی، جیل کیبل کارشناس فرانسوی نیز به این نشست محرمانه دعوت شد. همچنین در این نشست برخی اعضای بانک‌های مطرح از جمله مورگان و شرکت‌های بیمه نظیر اکسا و شرکت‌های اینترنتی مثل گوگل و مدیران سرویس‌های جاسوسی شرکت دارند.

جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشار
هتل بیلدربرگ در کشور هلند

سؤالی که اینجا مطرح است اینکه ماهیت رایزنی‌هایی که در این کنفرانس با مشارکت مجموعه از اعضای وابسته به سطوح مختلف مرتبط با آینده بشری برگزار می‌شود، چیست ؟‌

در ضمن اخباری که در سال جاری از سوی برخی روزنامه‌ها نظیر باری ماچ و روسیه امروز در نسخه اسپانیایی و نشریه لوموند درز کرد، مشخص شده است مهم‌ترین مسائل سیاسی مطرح ‌شده در نشست سال جاری، موضوع ایران و روسیه و ترکیه و مشکلات موجود در یونان بود. برای بررسی اوضاع ترکیه چند کارشناس ترک که همگی از حامیان غرب و مدافعان ترکیه اروپایی بودند، به این اجلاس دعوت شده بودند.

در سال جاری همچنین یک حالت استثنایی وجود داشت و یک فرد روسی به این اجلاس دعوت شد. این فرد یک اقتصاددان معروف به دشمنی با سیاست‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است،‌ اما با وجود اینکه مسائل مربوط به چین در این اجلاس  مورد بررسی قرار گرفت،‌ هیچ کارشناس چینی در آن حضور نداشت. بیلدربرگ هیچ بیانیه ای منتشر نمی کند و هیچ تصمیم‌گیری ندارد. تمامی مسائل مطرح شده در اجلاس محرمانه باقی می‌ماند و اعضا نمی‌توانند آن را فاش کنند.

جایگاه ایران و روسیه در محرمانه‌ترین اجلاس دنیا/ اجلاسی که نه بیانیه دارد و نه هیچ تصمیم اجرایی /آماده انتشار

برخی تحلیلگران نشست‌های سالیانه برگزار شده بیلدربرگ را اجلاس واقعی سران دنیا می‌دانند که فراتر از مسئولیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دیگر مؤسسات بین‌المللی فعالیت می کند، این در حالی است که اجلاس مذکور هیچ تصمیم اجرایی اتخاذ نمی‌کند.  گونزالس ماتا روزنامه نگاری که اولین مرتبه در مورد این اجلاس در سال 1979 کتابی با عنوان " اساتید دنیا " نوشت،  تأکید کرد این اجلاس پیشنهادات سیاسی و دیدگاه‌های فکری را مطرح می‌کند و می داند که دیگران در جهان غرب آن را اجرا خواهند کرد.

اجلاس بیلدربرگ تنها یکی از باشگاه‌های سری جهان است که البته دیگر کاملاً محرمانه نیست،‌ این در حالی است که باشگاه‌های دیگری نیز جود دارد که ممکن است ما در آینده از وجود آنها مطلع شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 8
  • مختار ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    1 0
    یدالله فوق ایدیهم هر غلطی خواستن بزار انجام بدن
  • نادر ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    1 0
    وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ‌ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ‌ أَنَّ الْأَرْ‌ضَ يَرِ‌ثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!» سوره مبارکه انبیا آیه ۱۰۵ هر چقدر فاسقان و مستکبران تلاش کنند و جلسه دست و پا کنند عاقبت نابود خواهند شد و این به فضل خدا نزدیک است.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    به نگارنده توصیه میکنم که اطلاعاتشونو از حدود روزنامه ها فراتر ببرن بیلدربرگ تصمیم گیری میکنه ولی این تصمیمات تحت هیچ شرایطی رسانه ای نمیشن بیلدربرگ اتفاقا جهت فکری خاصی داره و مهم نیست که اعضای اون مالک یک شرکت چند ملیتی باشن یانه، فقط کافیه که از مراتب بالای فراماسونها باشن و ...
  • موسلی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    میز قدرت همیشه در حال انجام وظیفه است و در شرایط کنونی جهان همه نشست ها در جهان مهم است و همه وابسته به میز قدرت هستند و قدرت هم در همه جای جهان وجود دارد
  • ali ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    اونیکه منفی داده،تردید داره نسبت به خدا؟
  • پسر ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    هر غلطی میخوان بکنند تا خدا نخواد هیچی تغییر نمیکنه
  • یه بنده ی خدا ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    درباره ی تعیین سالانه ی قیمت طلا و نفت هر منطقه نیز تصمیم میگیرند. اما ومارمیت اذ رمیت
  • محمود ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    چقدخوب که فهمیدیم ما وروسیه دراین اجلاس هیچ نقشی نداریم خیالم راحت شد
  • محمد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    بهترین راه برای کشف اسراراین اجلاس به اسارت گرفتن یکیاز اغضا و تخلیه ی اطلاعاتی او هست
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    یکی از این جماعت زالوها رو گروگان بگیرید دو تا کشیده بهش بزنید همه چیز رو اعتراف میکنه.
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    نسبت به شایستگی که می تونه تردید داشته باشه!
  • salam ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    ا ا ا ... مگه میشه مگه داریم !!!!!! داداش این حرفها چیه حالا این کار بکن بعدآ داد بزن معمولآ این کارها رو یواشکی انجام میدن تا کسی نفهمه .
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    فکر می کنید این همه مشکل وتفرقه برای مسلمانان اتفاقی است و غرب نقشی ندارد؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس