کد خبر 440742
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

پس از فرار خطرناک‌ترین قاچاقچی مواد مخدر جهان از زندان مکزیک، گوآتمالا، ال‌سالوادور و هندوراس وضعیت هشدار اعلام کرده و در راستای دستگیری وی تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کردند.

به گزارش مشرق، «تله سور» نوشت: گوآتمالا، هندوراس و السالوادور روز گذشته به علت فرار «خوآکین گوسمان لوئرا» معروف به « ال‌چاپو» قاچاقچی مکزیکی مواد مخدر از زندان این کشور وضعیت آماده‌باش اعلام کردند.

وی روز گذشته توانست از زندانی واقع در نزدیکی شهر «تولوکا» (شهری در مکزیک ) که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد، بگریزد.


«خوآکین گوسمان لوئرا» معروف به «ال‌چاپو» بزرگترین قاچقاقچی مواد مخدر در جهان

بنابر گزارش پلیس مرکزى مکزیک، عملیاتی برای شناسایی مخفیگاه «گوسمان» 58 ساله در منطقه و در جاده‌های ایالت‌های همجوار به کار گرفته شده‌ و پروازها در منطقه نیز به حالت تعلیق درآمده است.

وزیر کشور گوآتمالا دستور داد که با برقراری 25 ایستگاه بازرسی در مرز مکزیک و کشورش تمام تدابیر امنیتی اجرا شود تا مانع ورود «چاپو» به کشورش شود.

«انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور مکزیک گفت: فرار«گوسمان» موجب سرافکندگی دولت مکزیک است اما من امیدوارم که نهاد‌های مکزیکی با قدرت و اراده راسخ خود تمام تلاششان را برای دستگیری مجدد وی خواهند کرد.

ارتش مسلح و پلیس هندوراس نیز وضعیت هشدار اعلام کرده‌ و در مرز ال‌سالوادور نیز نیرو‌های پلیس و ارتش این کشور مستقر شده‌اند؛ در مرز مشترک گوآتمالا و مکزیک نیز ارتش در تلاش است تا مانع ورود افراد مشکوک به کشور شود.

پلیس ملی ال‌سالوادور به نوبه خود در مرزهای این کشور اعلام وضعیت خطر و آماده‌باش کرده است تا از حملات احتمالی قاچاقچیان جلوگیری کند.

دوربین‌های امنیتی مکزیک خطرناکترین قاچاقچی جهان را آخرین بار شنبه شب پیش از ناپدید شدنش در 90 کیلومتری غرب پایتخت مکزیک ردیابی کرده‌اند.

وی سال 2001 پس از تحمل 8 سال زندان به جرم قاچاق مواد مخدر و پولشویی با مخفی شدن در یک محموله لباس کثیف از زندان گریخت ولی اسفند ماه سال گذشته در سینالوآ دستگیر شد؛ گفته می‌شود وی یک‌بار هم در 1993 از زندان گریخت.
بر اساس  گزارشات«گوسمان» خطرناک‌ترین سرکرده قاچاقچیان جهان به حساب می‌آید که اعضای باند وی مواد مخدر را در سراسر جهان توزیع می‌کنند.
مجله آمریکایی فوربس سال 2012 وی را به عنوان قدرتمندترین قاچاقچی مواد مخدر جهان و شصت و سومین فرد قدرتمند با دارایی حدود یک میلیارد دلار معرفی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس