کد خبر 440466
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲

این روزها گوشی های هوشمند تبدیل به یکی از ابزارهای اصلی برای ثبت لحظات و تصاویری مختلف توسط کاربران شده اند. در حالی که بسیاری بر این باور هستند که عکاسی با گوشی های هوشمند به هیچ وجه قادر به رقابت با عکاسی با دوربین های حرفه ای دیجیتال نیستند – و این موضوع تا حد زیادی صحیح است – نکاتی وجود دارد که اطلاع از آن ها میتواند به شکلی اساسی عکاسی شما با گوشی های هوشمند را بهبود بخشد.

 به گزارش مشرق، در اولین روزهایی که دورین های دیجیتال در گوشی های هوشمند جا خوش کردند بسیاری این موضوع را یک حیله برای جلب مشتری قلمداد کردند زیرا دوربین های به کار گرفته شده در این گوشی ها اغلب از وضوح و کیفیت پایین برخوردار بودند.

امروز اما این وضعیت تا حد زیادی دگرگون شده است و دوربین هایی که در گوشی های هوشمند – حتی در میان رده ها- به کار گرفته میشود، با دوربین های دیجیتال میان رده قابل قیاس هستند. دوربین هایی که وضوح 5 مگاپیکسل یا بیشتر را عرضه میکنند و همچنین کیفیت تصاویر تولیدی را با نرم افزارهای خود تقویت و کنترل میکنند.

اما هنوز برای عکاسی خوب و تقریبا حرفه ای با این دوربین ها نیاز به توجه به نکاتی اساسی است که ما در اینجا پنج مورد از این نکته ها را برای شما تشریح میکنیم:
پنج نکته اساسی برای عکاسی خوب با گوشی های هوشمند

توجه به لنز دوربین

اگر قرار است از دوربین گوشی هوشمند خود به عنوان دوربین اصلی دیجیتال خود استفاده کنید بهترین توصیه این است که مطمئن شوید که لنز دوربین گوشی از کیفیت خوبی برخوردار باشد زیرا دو دوربین با وضوح یکسان الزاما تصاویری با کیفیت یکسان نیز تولید نمیکنند. در حال حاضر برخی تولید کنندگان گوشی های هوشمند از لنز های اپتیکال بهبود یافته در گوشی های خود بهره میبرند که به کیفیت تصاویر خروجی کمک بسیاری میکند.

توجه به فلاش

در بسیاری از وضعیت ها حتی در حالی که نور طبیعی نسبتا خوبی وجو دارد، فلاش دوربین به تولید تصاویر با کیفیت کمک زیادی میکند. در برخی از مواقع نیاز به این است که تنظیمات ابتدایی و اولیه را فراموش کنید وبرای داشتن تصاویری درخشان تر از فلاش روشن استفاده کنید. اما در موارد دیگر اگر نور سفید زیادی در تصویر دارید، حتی در نور طبیعی کم باید سعی کنید فلاش دوربین را خاموش کنید. در جایی که نور اندک است و فلاش منجر به ایجاد نور سفید زیاد بر روی سوژه میشود، استفاده از یک دستمال کاغذی بر روی فلاش میتواند کمک فراوانی کند.

توجه به عملکرد فوکوس خودکار و بزرگنمایی

اگر دوربین گوشی شما مجهز به قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص چهره است حتما در تنظیمات این قابلیت ها را فعال کنید. برخی از دوربین ها قابلیت بزرگنمایی دیجیتال مضاعف دارند که عملا میتواند بر خلاف تصور کیفیت تصویر شما را خراب کند. در صورت امکان این قابلیت را غیر فعال کنید. سوژه شما باید در فاصله متعارفی با لنز دوربین قرار داشته باشد تا فوکوس خودکار در بهترین حالت عمل کند. این فاصله را با چندبار آزمون بدست می آورید.

تنظیمات ویژه

در اغلب موارد به فشار دادن دکمه شاتر بسنده میکنیم، اما این در حالی است که امروزه اکثر گوشی های هوشمند دارای تنطیمات نرم افزاری بسیار خوبی برای سخت افزار دوربین هستند. برای مثال تنظیمات مربوط به عکاسی در حالت شب یا تنظیم اکسپوژ و نور. با کمی صرف زمان و سر و کله زدن با این تنظیمات میتوانید بهره خوبی از این تنظیمات ببرید و کیفیت تصاویر تولیدی را تا حد زیادی افزایش دهید. با این تجربه هر کدام از تصاویر دوربین شما تنظیمات خاص خود را پیدا خواهد کرد و در بهترین حالت از سوژه های خود عکاسی میکنید.

استفاده از قابلیت ها و تنظیمات مضاعف

برخی از گوشی های هوشمند قابلیت های مضاعفی برای عکاسی نظیر عکاسی در حالت پانوراما یا عکاسی با شات های پیاپی برای تولید تصاویر Fast Motion. گاهی استفاده از این قابلیت ها تجربه ای جدید در عکاسی را برای شما رقم میزند که با کمی آزمون و خطا میتوانید در لحظات مورد نیزا بهترین بهره را از این قابلیت ها داشته باشید.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس