کد خبر 440007
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

هیات عشاق المهدی(عج) شهرک اکباتان در پی درج گزارش‌ها و اخباری در رسانه‌های مختلف خبری با عناوینی چون «ضرب و شتم اکباتانی‌ها»، اطلاعیه‌ای جهت تنویر افکار عمومی صادر کرد.

 به گزارش مشرق، متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ أُولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً (آیه ۳۶ سوره اسراء)

و (ای انسان) هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئولند.

در پی درج گزارش‌ها و اخباری در رسانه‌های مختلف خبری با عناوینی چون «ضرب و شتم اکباتانی‌ها»؛ هیات عشاق المهدی(عج) شهرک اکباتان توضیحاتی به شرح ذیل ارائه می‌کند:

حاشیه‌سازی‌های برخی از افراد برای هیات عشاق المهدی(عج) و ساخت مجموعه فرهنگی این هیات که در ماه‌های گذشته آغاز شده بود همچنان ادامه دارد به‌ طوری که این حاشیه‌سازی‌ها در هفته‌های‌ گذشته وارد فاز جدیدی شد و به دلیل اقدامات غیرمنطقی و خارج از اصول اولیه شهرنشینی برخی افراد که خود را معترضین به ساخت دارالقرآن می‌دانند از شهرک اکباتان و ساکنان آن چهره‌ای نازیبا در رسانه‌های کشور منعکس کرد اما ماجرا از چه قرار بود:

اتفاقات روز پنجشنبه در شهرک اکباتان به این موضوع برمی‌گردد که عده‌ای حدود ۳۰ تا ۴۰ نفره از جمعیت ۱۰۰هزار نفری شهرک با حضور در مقابل دارالقرآن اقدام به مطرح کردن اعتراضات خود کردند (تصاویری از این تجمع در سایت دارالقرآن شهرک اکباتان موجود است).

این افراد در اقدامی دیگر با ورود به حریم این مجموعه فرهنگی قصد بر هم زدن یادواره شهید مدافع حرمی را داشتند که در حال برگزاری بود که با ممانعت مسئولین دارالقرآن و افراد حاضر در یادواره این امر صورت نگرفت و اساساً اظهارات یکی از افراد معترض در مصاحبه با برخی از رسانه‌ها مبنی بر حمله با «مشت، چوب و لگد»! خلاف واقع بوده و مصداق تهمت، افترا و تشویش اذهان عمومی است که از طریق وکلای این مجموعه فرهنگی در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است که پس از حضور این جمع محدود در مقابل دارالقرآن، مامورین نیروی انتظامی با درخواست مسئولین هیات عشاق المهدی(عج) در مقابل این مجموعه فرهنگی حاضر شدند که در گزارش‌های آن‌ها مواردی بر ضرب و شتم معترضین وجود ندارد و اگر ضرب و شتمی اتفاق افتاده بود حتما با ورود و برخورد مامورین نیروی انتظامی با طرفین همراه می‌شد که همین امر خلاف واقع بودن اظهارات برخی از افراد معترض در رسانه‌ها را تایید می‌کند.

موضوع عجیب‌تر و متناقض اینکه یکی از اعضای شورایاری شهرک اکباتان، درباره اتفاقات روز پنجشنبه شهرک در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا که در روزنامه شرق نیز منعکس شده است می‌گوید: «یکی از افراد معترض در این حادثه آسیب شدیدی می‌بیند و در نهایت به بیمارستان لاله منتقل شده و در سی‌سی‌یو بستری می‌شود.» این در حالی است که فرد مضروب ادعا شده در مصاحبه‌ای با روزنامه شهروند آسیب دیدن بینی خود را علت بستری شدنش در بیمارستان مطرح می‌کند. حال جای این سوال پیش می‌آید که آیا آسیب دیدن بینی سبب بستری شدن در سی‌سی‌یو می‌شود؟!

توصیه می‌شود اگر فرد مضروب ادعایی مدارک و شواهدی که بتواند صحت این موضوع را اثبات کند (از جمله گزارش مامورین نیروی انتظامی حاضر در صحنه) در اختیار دارد به جای ایجاد جنجال رسانه‌ای آن را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند، همچنان که شکایت هیات عشاق المهدی(عج) از برخی افراد معترض به اتهام «توهین» در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

در پایان لازم به ذکر است که تمامی اسناد و مدارک قانونی مربوط به دارالقرآن جهت آگاهی همشهرکیان عزیز در در سایت مجموعه فرهنگی بیت الحسین(ع) به آدرس beitolhosein.ir موجود است.
منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    عوضی ها !! دست از سر مردم بردارید
  • سید علی ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    خداوند همه را به راه راست هدایت کند. توی مملکت شیعه برای ساختن حسینیه تظاهرات می کنن !!!!
  • شفق ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    شهرک اکباتان خیلی وقته شده تافته جدا بافته! آدم تو این شهرک فکر میکنه اینجا یه کشور دیگست. هنجارشکنی ها و بعضا بی عفتی های برخی ساکنان عرصه رو بر بقیه ساکنان تنگ کرده و متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر جایی در این شهرک نداره.
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    اینا لیاقت ندارن توی مملکت اسلامی ایران که در آسایش و امنیت کامل اونم به طلف نیروهای نظامی و ارزشی هست زندگی کنن لیاقت اینا همون خوک های وحشی غرب که فقط دنبال عیاشی هرزه گرین از بس ماهواره دیدن مغزشون گندیده
  • فرخ ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    کی دست از سر کی برداره؟؟؟ مشخص کن تا جوابتو بدم
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    مشرق جان + - نمیشود زد این سوسولهای غرغرو هیچ مشکلی بغیر از اعتقادات ملت ایران ندارند! بچه های هیئت باید خیلی محکم جلویشان می ایستادید حتما از آنها شکایت کنید
  • خان محمد علی آقا ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    نمیدونم چی شده که همه منتظرند تا یه شایعه ای پیش بیاد و به جنب و جوش بیفتند ، اون از ماجرای مهاباد اینم از اکباتان!!!!لطفا تا چیزی رو که ندیدید اصلا باور نکنید خواهشا
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    یه شهاب سنگ باید بخوره بهش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس