نخست وزیر هندوستان خواستار برگزاری مسابقات چندجانبه فوتبال با حضور کشورهای عضو بریکس شد.

گروه ورزشی مشرق - نارندرا مودی در حاشیه اجلاس 2015 بریکس یک پیشنهاد ورزشی و البته هوشمندانه مطرح کرد.

نارندرا که تیم ملی فوتبال کشورش در رتبه 156 جهان قرار دارد، خواستار برگزاری یک دیدار دوستانه با برزیل قهرمان 5 دوره جام جهانی که اکنون در رده ششم رنکینگ فیفا ایستاده شد.

وی همچنین یک پیشنهاد جالب دیگر هم مطرح کرد و از اعضای عضو BRICS خواست که در یک تورنمنت با حضور کشورهای عضو این پیمان، در هند شرکت کنند و این موضوع در نشست جاری در شهر Ufa روسیه مطرح شود.

نام بریکس (BRICS) از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو این گروه (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) تشکیل شد تا اقتصادهای نوظهور جهان ائتلافی را تشکیل دهند که در کمتر از 10 سال به یکی از قطب‌ها و قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل شود.

پیشنهاد ورزشی هوشمندانه هند به اعضای بریکس
البته به نظر می رسد پشت این تصمیم قدرت ورزشی نباشد و طرحی برای بیشتر مطرح شدن کشور هند باشد، هر چند در شرایط عادی شاید برگزاری دیدار دوستانه با برخی کشورها مثل برزیل پروسه طولانی و هزینه بری را برای کشوری مثل هند طی کند.

هنوز مشخص نیست که آیا دیلما روسف رئیس جمهور برزیل یا همتای چینی‌اش شی جین پینگ برای برابر شدن شرایط، پیشنهاد میزبانی تورنمنت کریکت را می‌دهند یا نه، اما تا آن زمان هند باید تمرینات خود را آغاز کند!

به گزارش مشرق، هند در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و مقدماتی جام ملتهای آسیا 2019 با ایران، گوام، عمان و ترکمنستان همگروه است و دو بازی نخست خود را به عمان و گوام باخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    خودتت هم فهمیدی چی گفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس