کد خبر 439780
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

به دنبال استقبال بی نظیر مخاطبان از طرح اکران "افطار تا سحر" به زمان مناسب اکران آن برای مخاطبان سینما رسیدیم و اینکه در صورت ادامه این بازه زمانی برای اکران فیلم ها در طول سال، گیشه سینماها رونق خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، در ماه مبارک رمضان سازمان های مختلف برنامه ویژه ای برای روزه داران در نظر می گیرند و سازمان سینمایی نیز از این قاعده مستثنی نبود. سال 88 از سوی سینماگران و مسئولان وقت طرحی داده شد که در آن قرار شد فیلم های سینمایی در ساعت های بین افطار تا سحر برای مخاطبان سینما به نمایش دربیاید. این طرح با وجود فراز و فرود هایی که داشت تا امسال ادامه پیدا کرد و اتفاقا در سال 94 بهتر از زمان های دیگر عمل کرد. فیلم های "گینس"، "عصر یخبندان"، "از رییس جمهور پاداش نگیرید"، "دوران عاشقی" و "نهنگ عنبر" از مهمترین فیلم هایی بودند که در این اکران قرار داشتند و به اهالی سینما نشان دادند که یک فیلم خوب و خوش ساخت در هر شرایطی مخاطب را به خود جذب می کند.

به دنبال استقبال زیاد مخاطبان سینما از این طرح و تمایل آنها به ادامه داشتن این اتفاق سینمایی با چند تن از سینماگران همراه شدیم تا نظرشان را راجع به ادامه داشتن یا نداشتن این طرح جویا شویم.


مدیر سینما آفریقا درباره اکران "افطار تا سحر" گفت: در سال 94 طرح کران "افطار تا سحر" پیشرفت خوبی داشت  و مردم  استقبال قابل توجهی از آن داشتند. در سینما آفریقا فیلم های "گینس"، "نهنگ عنبر"، "یاسین" و "از رییس جمهور پاداش نگیرید" جزء پر بیننده ترین فیلم هایمان بودند و به نظر من این طرح باید در ماه های بعد از رمضان نیز ادامه پیدا کند.


محمد صابری افزود: در ساعات پایانی شب مردم وقت بیشتری برای در کنار خانواده بودن دارند و بهتر می توانند به تماشای فیلم های سینمایی بنشینند و اگر این طرح در بقیه ایام سال هم ادامه پیدا کند، سینما به رشد خوبی خواهد رسید.


مسعود آب پرور در باره گسترش طرح اکران "افطار تا سحر" گفت: به نظر من این طرح در رمضان 94 بسیار موفق عمل کرد اگر چه آمار دقیقی از این موضوع ندارم اما در چند مشاهده مستقیمی که در سینماها داشتم  شاهد استقبال بسیار گرمی از سوی تماشاگران بودم و انصافا شورای صنفی نمایش هم در زمینه جلب رضایت مخاطبان موفق عمل کرد.


این کارگردان سینما ادامه داد: در سال های دور  سینماگران زمان ماه مبارک رمضان را برای اکران فیلم هایشان یک زمان مرده می دانستند اما  اتفاقات خوب  سال 94 سبب شد این نظرها تغییر کند.


وی افزود: با توجه به هوای گرم تابستان و میل کم  مردم به خروج از خانه در طول روز بهتر است بازه زمانی طرح اکران "افطار تا سحر" به 6 ماه اول سال گسترش پیدا کند و موفقیت کنونی هم نشان داد که اگر روی این زمان کار شود بازخورد های مردمی خوبی خواهد داشت.


ترانه شاه محمدی مدیر سابق سینما کیان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره ادامه داشتن طرح "افطار تا سحر" گفت: شنیده ها حکایت از آن دارد که استقبال قابل توجهی از فیلم های سینمایی در ماه مبارک رمضان شده است و طبق وظیفه سینماگران که اهمیت به ذائقه مخاطب است باید عامل این اتفاق شناسایی و به آن بها داده شود.


وی افزود: فیلم های سینمایی خوب و ساعت مناسب که به نوعی بهترین زمان برای گذراندن اوقات فراقت است از عمده دلایل موفقیت طرح "افطار تا سحر" سال 94 به حساب می آید و اگر این موضوع ادامه دار باشد رضایت سینما دوستان را به بار خواهد آورد.


شاه محمدی گفت: در حال حاضر در سینمای هنر و تجربه فعالیت می‌کنم اما عملکرد سینماها در این طرح را قابل قبول ارزیابی می‌کنم.


عبدالله باکیده در این باره گفت: به نظر من عملکرد فیلم های اکران "افطار تا سحر" قابل قبول بود، شاید از نظر فروش در حد انتظار نبود ولی توانست ارتباطی عمیق بین تماشاگر و سینما برقرار کند و این موضوع در نوع خود یک موفقیت به حساب می آید.


این تهیه کننده  سینما افزود: هر زمانی که فیلم خوب به نمایش درآید با استقبال بی نظیر مخاطبان همراه می شود و ادامه دار بودن نمایش فیلم ها در ساعت‌های پایانی شب در نوع خود یک اکران به حساب می‌آید و با این وجود  فیلم ها می‌توانند خوب بفروشند و به بازگشت مالی سینما می توان امیدوارتر شد البته تبلیغات بیشتر به رونق فروش کمک زیادی می‌کند.


طبق این نظرات که در مجموع موافق ادامه دار بودن بازه زمانی طرح اکران "افطار تا سحر" بودند باید منتظر ماند و دید سازمان سینمایی چه تدبیری برای پاسخ دادن به این خواسته می اندیشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس