رهبر معظم انقلاب در جمع استادان ، محققان و پژوهشگران: " واقعا شرح حال نرون را آدم اگر بخواند، باید برود دست چنگیز و هلاکو را ببوسد "

به گزارش مشرق، طی هفته ای که گذشت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار استادان ، محققان و پژوهشگران در بخشی از فرمایشات شان  اشاره ای داشتند به ارتکاب بیشترین جنایت و خونریزی در قلب قاره به ظاهر صلح طلب اروپا علی الخصوص جنایات حکام اروپایی در ادوار مختلف تاریخ من جمله " نرون" ، اشاره ای البته عمیق و دقیق که باعث شد دراین گزارش با بررسی بخشی از زندگی این امپراطور خونخوار زوایای دیگری از پشت پرده شعارهای تمدن گرایانه و حقوق بشری تاریخ اروپا به تصویر کشیده شود.

نرون کیست ؟

نرون کلاودیوس کایسار آوگوستوس گرمانیکوس Nero Claudius Caesar Augustus Germanicus زادهٔ  15 دسامبر سال 37 میلادی یکی از خونخوار ترین امپراطوران رم بود که که از سال 54 تا 68 میلادی بر این سرزمین فرمان راند و بر روم حکمرانی کرد. نرون در سال 54 میلادی پس از مرگ کلودیوس توانست حکومت را رسما به دست گیرد. او در دوران فرمانروایی اش بیشتر تمرکز خود را بر روابط خارجی اش و تجارت قرار داد.

نرون امپراطور رم

 

مادر نرون اگریپینا (Agrippina) نام داشت و زنی بسیار جاه طلب بود. پس از مسموم شدن کلادیوس (چهرمین امپراطور رم) با خوردن قارچ سمی، «نرون» در سن 16 سالگی به قدرت رسید و این قدرت سر آغازی شد برای ارتکاب بخشی از بزرگرتین جنایت های تاریخ که بعد ها نام نرون را در لیست در حاکم خونخوار جهان قرار داد . نخست قرار بر این بود که نرون همراه آموزگاران و پرورش دهندگان خود ، یعنی "افرانیوس" "بوروس" و "سنکا" حکومت کند اما خوی خونخواری او امان هیچ کاری جز جنایت را نمیداد. نرون در سال (میلادی) 55 میلادی برادر ناتنی خود بریتانیکوس به دست‌یاری مادرش به قتل رساند.

نرون امپراطور رم 2

 

که البته بعدها عطش پایان ناپذیرش کار را به جنایات خانوادگی رساند و وی مادرش را نیز در سال 59 میلادی به قتل رساند، تا حرکات جنون‌آمیز را به حد اعلا برساند.

 اعمال نفرت‌آور نرون باعث شد تا سنکا دربار و تاج و تخت نرون را ترک کند.  نرون مخالف بسیار سرسختی برای مسیحیان عصر خود بود تا جایی که تمام شهر رم و سکنه اش را به آتش کشید تا با این مستمسک بتواند مسیحیان  را مقصر جلوه دهد. در این آتش سوزی تمام شهر رم از بین رفت و صدها هزار نفر از مردم بی گناه رم زنده زنده در آتش جهالت و خونخواری نرون سوختند و یا تمام زندگی خود را از دست دادند.

نرون امپراطور رم 3

اما وحشیانه ترین بخش از جنایات این حاکم خونخوار به قتل مادرو همسر و آتش سوزی نیست...  

اسناد  تاریخی میگوید در همان زمان یعنی (سوختن مردم رم در آتش ) نرون به بالای تپه ای رفته و با نواختن چنگ، آتشی که برپا کرده بود را تماشا و در کنار نواختن موسیقی از زنده سوزی مردم کشورش لذت می برد . وی پس از این آشوب در سال بعد با گروهی از مطربان و رقاصان به یونان برای تغییر ذائقه اش سفر کرد!

پس از خاموش شدن آتش،  فصل دیگری از جنایات نرون رقم خورد  نرون کاخ جدیدی ساخت و هر روز عده ای از مردم را به بهانه دست داشتن در این آتش افروزی دستگیر و آنها را زنده زنده جلوی حیوانات انداخته یا در آتش می سوزاند. سلسه جنایات نرون اینقدر ادامه پیدا کرد که دیگر مردم بیش از این ظلم را برنتافتند و دست به شورش وسیعی زدند . شورشی که سرانجام با خودکشی نرون منجر به براندازی تاج و تخت اش شد . اما نکته جالب سرگذشت سراسر قصاوت آمیز نرون عبارتی است که وی پیش از مرگش به زبان آورده بود.

نرون امپراطور رم 4

نرون : "افسوس که با مرگ من جهان هنرمند بزرگی را از دست میدهد"...

 

منبع:سایت ریشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ميثم بهزادي نسب ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    ممنون
  • سعید ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 0
    پس هویت یکی از پدرهای داعشی ها فاش شد
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    خواهش میکنن
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 0
    نرون مرد ولی رم نمرده است.
  • محمد ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    1 0
    با مدل ریشش حال کردم :)
  • محمود ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    3 1
    از اون وصیت آخرش پیداست که توهمی و خودخواه بوده
  • زیتون ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 3
    نمی دونم چرا ؟؟؟ ولی همیشه از این جمله (( نرون مُرد ولی رم نمُرد )) بدم می یومد !!!! از بچگی احترام زیادی واسش قائل بودم ....چون همیشه می دونم تاریخ را فاتحان می نویسند ... شما هم الکی از حرف های آقا واسه خودتون مثال در نیارید ...
  • محسن ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    2 1
    سلام مطلب خوبی بود ،اما اگر در نظر بگیریم که این حاکم خونخوار جنایتش در حد امپراطوری رم بوده ،در زمانهای بعد از این جانی اشخاصی مثل اتلیلا رییس قوم هون ، چنگیز خان مغول ، و اغا محمد خان قاجار ،و سلسله پادشاهی نجس بریتانیا که در حدود هزار سال در سراسر جهان جنایت کرد و در کشور ما بیش از 11 میلیون ایرانی را از بین بردند ،اغا محمد خان قاجار که جنایاتش را همه می دانیم ،اما با همه این اوصاف ،دولتهای جنایتکار امریکا و صدام یزید کافر و جانیان ال سعود خیلی خیلی بالاتر از رتبه نرون قرار دارند و خود را هنر مند و مدعی حقوق بشر می خوانند که در مقابل جنایاتشان ،حیوانی مانند نرون اصلا به حساب نمی اید.
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    تیمور مشرق زمین هم به اسم اسلام از سر مردم مناره میساخت .
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    اگر صدام نماینده مردم عراق به حساب بیاد نرون را هم میشه نماینده تمدن غرب به حساب بیاریم .
  • مهدی از قم ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    دوست عزیز ایرانی ها و عراقی ها از افرادی مثل اغا محمد خان و صدام بیزار هستند.ولی اروپایی ها از نهضت رنسانس به بعد تمام افتخارشان این است که به دوران تمدن اومانیستی یونان و رم بازگشته اند.در واقع ان ها به این دوران افتخار میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس